قوس 30, 1400 08:50 Asia/Kabul
  • ارشادی: شورای امنیت، رژیم اسرائیل را وادار به پایان اشغال جولان سوریه کند
    ارشادی: شورای امنیت، رژیم اسرائیل را وادار به پایان اشغال جولان سوریه کند

سفیر و معاون نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران به حمایت از مردم و دولت سوریه برای بازگرداندن وحدت و تمامیت ارضی کشورشان ادامه خواهد داد، گفت: شورای امنیت باید رژیم اسرائیل را وادار به پایان اشغال جولان سوریه و توقف فوری تجاوزات خود به سوریه کند.

به گزارش رادیو دری، زهرا ارشادی روز دوشنبه به وقت محلی در نشست شورای امنیت درباره سوریه اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران تمام تجاوزات رژیم اسرائیل علیه سوریه را بشدت محکوم  و بر حق ذاتی سوریه برای دفاع از خود تاکید دارد.

دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: بعلاوه، ادامه اشغال بخش هایی از خاک سوریه توسط نیروهای خارجی که نقض آشکار حقوق بین الملل و منشور سازمان ملل محسوب می شوند، باید پایان یابد و همه نیروهای خارجی اشغالگر و ناخوانده باید بدون هیچ پیش شرط یا تأخیر بیشتر از آن کشور خارج شوند.

وی گفت: گزارش اخیر رسانه‌های آمریکا در مورد کشته شدن دهها غیرنظامی سوری شامل کشاورزان، کودکان و روستاییان، توسط نیروهای آمریکایی که ما بشدت آن را محکوم می کنیم، خروج فوری این نیروها از سوریه را مورد تأکید قرار می‌دهد.

ارشادی افزود: ایران همچنین فعالیت های جدایی طلبانه یا ابتکارات نامشروع خودگردانی در سوریه را رد و هرگونه تلاش برای حمایت از آنها را محکوم می‌کند.

معاون نمایندگی ایران در سازمان ملل اظهار داشت: بحران سوریه باید بصورت مسالمت آمیز و طبق اصول حقوق بین الملل، به ویژه احترام کامل به حاکمیت و تمامیت ارضی دولتها حل و فصل شود.

آمریکا درحال عقب‌نشینی از به رسمیت شناختن «جولان» به عنوان بخشی از اراضی اشغالی

کلیدواژه