پیام تسلیت ولایتی و فرمانده کل سپاه به مناسبت شهادت سفیر ایران در یمن
(last modified 1400-10-01T04:37:34+00:00 )
جدی 01, 1400 09:07 Asia/Kabul
  • پیام تسلیت ولایتی و فرمانده کل سپاه به مناسبت شهادت سفیر ایران در یمن
    پیام تسلیت ولایتی و فرمانده کل سپاه به مناسبت شهادت سفیر ایران در یمن

مشاور رهبر معظم انقلاب اسلامی درامور بین‌الملل و فرمانده کل سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی در پیام هایی جداگانه شهادت سفیر ایران در یمن را تسلیت گفتند.

به گزارش رادیودری،  «علی‌اکبر ولایتی»  مشاور  رهبر معظم انقلاب اسلامی درامور بین‌الملل،   در پیامی شهادت "حسن ایرلو"  سفیر ایران در یمن را تسلیت گفت و مجاهدت ها و تلاشهای خستگی ناپذیر وی را گرامی داشت.

ولایتی در پیام خود آورده است،  این شهید گرانقدر عمر پربرکت خویش را در مسیر حفظ و اعتلای نظام اسلامی گذراند و  در این راه پر افتخار برای منافع کشور و نظام اسلامی مجاهدت کرد.

"سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی" فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز  با صدور پیامی شهادت جانباز سرافراز،  "حاج حسین ایرلو " سفیر شجاع و مخلص جمهوری اسلامی ایران در صنعا را تبریک و تسلیت گفت.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پیام خود آورده است؛ مجاهدت های حماسی و مخلصانه او  پژواک مظلومیت مردم شجاع و مقاوم یمن محسوب می شد.

"حسین امیر عبداللهیان"  وزیر امور خارجه ایران نیزدر حاشیه مراسم رسمی تشییع حسن ایرلو سفیر ایران در یمن   از تعلل عربستان در انتقال سفیر ایران در یمن به کشور انتقاد کرد و گفت:  اعتراض خود را براساس کنوانسیون‌های بین‌المللی به صورت رسمی در این زمینه اعلام می‌کنیم.

امیر عبداللهیان  افزود: همیشه حمله نظامی به یمن را محکوم کرده ایم و معتقد هستیم که راه حل بحران یمن راه حل سیاسی است.

پیکر مطهر شهید حسن ایرلو سفیر ایران در یمن با حضور مردم و  جمعی از مسوولان از مقابل ساختمان وزارت امور خارجه تشییع شد.

امیرعبداللهیان: ظلم محاصره کنندگان یمن به شهید ایرلو فراموش نمی شود

کلیدواژه