جدی 02, 1400 08:45 Asia/Kabul
  • غرب در مذاکرات وین سیاست تهاجمی رسانه‌ای در پیش گرفته است
    غرب در مذاکرات وین سیاست تهاجمی رسانه‌ای در پیش گرفته است

سفیر ایران در انگلیس گفت کشورهای غربی در مذاکرات وین یک سیاست تهاجمی رسانه ای غیردوستانه در پیش گرفته اند که سرشار از پیشداوری، تهدید، بزرگنمایی و مقصر سازی علیه ایران است.

به گزارش رادیودری، محسن بهاروند چهارشنبه شب با انتشار پیامی در صفحه اینستاگرامی خود افزود: البته این شیوه آنها در تعاملات با کشورهای غیر خودشان است. وقتی با آنها مذاکره نمی کنیم همه ابزار خود را بکار برده و ریاکارانه خود را طرفدار گفت و گو و تعامل نشان می دهند.

وی تصریح کرد، آنها پیش از رضایت ما به مذاکره صبورانه با بسیاری از شرایط کنار آمده و حتی رفتاری التماس گونه در پیش می گیرند. وقتی از هر طرف این تقاضای بظاهر زیبا را طرح کرده و واسطه ها می فرستند تا قانع شده و بر سر میز مذاکره می نشینیم تازه توقعات عجیب و غریب خود را ابراز می کنند، حقی برای طرف مقابل قائل نشده و موضع تهاجمی و تند روانه در پیش می گیرند بطوریکه هر مذاکره کننده ای با هر خاستگاه سیاسی را از رویکرد سازنده و مثبت اندیشانه پشیمان می کنند.

سفیر ایران در لندن  با بیان اینکه «بنا نیست کسی از ما مرعوب و دچار انفعال شود یا منافع ملی ایران را فراموش نماید» افزود: من فکر می کنم راه مقابله با این رفتار موذیانه ابتدا مقاومت در مقابل این جنگ روانی و جلوگیری از انفعال در قبال آنان است و دوم اینکه برای مقابله با این فشارها باید تا جایی که ممکن است شفاف سازی کرد، با مردم صادق بود و مردم را نامحرم ندانست. حتی اگر در کوتاه مدت هم زیانی در اینکار باشد در بلند مدت می تواند باعث همبستگی مردم و حمایت آنان از دولت و حاکمیت گردد.

باقری‌ کنی: مذاکرات را ادامه می‌ دهیم

کلیدواژه