جدی 08, 1400 14:14 Asia/Kabul
  • قدردانی نماینده پارلمان اروپا از تلاش‌های سردار سلیمانی در مقابله با داعش
    قدردانی نماینده پارلمان اروپا از تلاش‌های سردار سلیمانی در مقابله با داعش

نماینده ایرلندی پارلمان اروپا با انتقاد از سکوت جامعه بین‌الملل در قبال جنایت آمریکا در به شهادت رساندن سردار سلیمانی، تاکید کرد: هیچ‌کس به اندازه ژنرال سلیمانی برای شکست داعش در عراق تلاش نکرد.

به گزارش رادیودری، «میک والاس» نماینده ایرلندی پارلمان اروپا در واکنش به پیام توییتری نمایندگی ایران در اتحادیه اروپا در آستانه دومین سالگرد شهادت سپهبد «قاسم سلیمانی» فرمانده پیشین نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پیام توییتری نوشت: «در حالیکه آمریکا و همپیمانانش مسئول پیدایش داعش و تسلیح گروههای جهادی (تروریستی) هستند، هیچ‌کس به اندازه ژنرال سلیمانی برای شکست داعش در عراق تلاش نکرد. وقتی به دست آمریکا به قتل (شهادت) رسید، محکومیت جامعه بین‌المللی کجا بود؟»

نمایندگی ایران در اتحادیه اروپا روز گذشته (سه شنبه) در پیامی توئیتری، با انتشار کلیپی از سردار سلیمانی نوشت: «این قهرمان برای برقراری صلح در منطقه تلاش کرد و سنگری محکم در برابر گسترش افراط گرایی و تروریسم بود».

سردار سپهبد «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که سوم ژانویه 2020(13جدی1398) به دعوت رسمی مقامات عراق به این کشور سفر کرده بود، به همراه «ابومهدی المهندس» معاون سازمان بسیج مردمی عراق(حشد الشعبی) و 8 نفر دیگر در حمله هوایی نیروهای متجاوز و تروریست آمریکایی نزدیک فرودگاه بغداد عراق، به شهادت رسیدند.

ساعتی پس از انتشار خبر اولیه شهادت فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، وزارت دفاع آمریکا با صدور بیانیه‌ای، رسماً با برعهده‌گرفتن مسؤولیت ترور سردار سلیمانی و المهندس، اعلام کرد، این ترور به دستور «دونالد ترامپ» رئیس جمهور وقت آمریکا صورت گرفته است.

ولایتی: سردار سلیمانی یکی از افراد تاریخ ساز اسلام و ایران است

کلیدواژه