جدی 30, 1400 17:50 Asia/Kabul
  • رئیسی : مقدمات نهایی شدن سند جامع همکاری‌ ایران و روسیه فراهم شده است
    رئیسی : مقدمات نهایی شدن سند جامع همکاری‌ ایران و روسیه فراهم شده است

رئیس جمهوری اسلامی ایران، در جمع فعالان اقتصادی روسیه تاکید کرد: مقدمات نهایی شدن سند جامع همکاری‌های ایران و روسیه فراهم شده است.

به گزارش  رادیو دری،  سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران  امروز ( پنج‌شنبه ) در ادامه برنامه‌های سفر دو روزه به روسیه  با جمعی از فعالان اقتصادی و تجار این کشور دیدار و گفتگو کرد.

رئیسی در این دیدار آشنایی با دیدگاه‌های فعالان اقتصادی در کشور روسیه را بسیار مغتنم توصیف کرد و گفت: آشنایی سران و مقامات دو کشور با دیدگاه‌های فعالان در حوزه تجارت و اقتصاد می‌تواند در تصمیم‌گیری‌های کلان و راهبردی برای همکاری دوجانبه موثر باشد.

رئیس جمهوری ایران افزود : روسیه از تمدن و فرهنگ ارزشمندی برخوردار است و ظرفیت‌های بسیاری در دو کشور ایران و روسیه برای توسعه همکاری‌ها وجود دارد.

رئیسی، همسایگی، منافع و دشمنان مشترک را از دلایل ضرورت افزایش همکاری میان ایران و روسیه برشمرد و گفت: علاوه بر منافع مشترک، دشمنان مشترکی هم داریم که رشد و پیشرفت در منطقه را نمی‌خواهند اما  باید رشد و توسعه را به حدی برسانیم که دیگران نتوانند برای تحقق اهداف سیاسی و فرهنگی خود در این منطقه نفوذ کنند.

رئیس جمهور  با اشاره به دیدار با همتای روس خود گفت: در این دیدار به مسائل دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی پرداختیم و  با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه  هم‌نظر بودیم که باید از ظرفیت‌های همکاری ایران و روسیه بهتر استفاده کرد، کریدور شمال به جنوب فعال شود و مشکلات پیش پای فعالان اقتصادی رفع شود.

رئیسی با تأکید بر لزوم تحول در نظام پولی و بانکی بین ایران و روسیه گفت: برای حل این مشکل بانک‌های مرکزی جمهوری اسلامی ایران و روسیه می‌توانند توافق کنند بانک‌های ایران و روسیه در هر دو کشور فعال شوند تا فعالان اقتصادی با سهولت مبادلات پولی و مالی خود را انجام دهند.

پیش از سخنان رئیس جمهوری ایران،   برخی از فعالان اقتصادی روسیه دیدگاه‌های خود و مشکلات ارتقای روابط تجاری بین دو کشور را مطرح کردند.  

رئیسی در دیدار پوتین: برای برقراری روابط راهبردی با روسیه آماده ایم

کلیدواژه