دلو 12, 1400 13:57 Asia/Kabul
  • رهبر معظم انقلاب رحلت آیت‌الله صافی گلپایگانی را تسلیت گفتند
    رهبر معظم انقلاب رحلت آیت‌الله صافی گلپایگانی را تسلیت گفتند

رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی رحلت آیت‌ الله صافی گلپایگانی را تسلیت گفتند. و تاکید کردند: ایشان از استوانه‌های حوزه‌ علمیه قم و از برجستگان علمی و عملی و پر سابقه‌ترین عالم دینی در آن حوزه‌ مبارک بودند.

به گزارش رادیو دری؛ حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی درگذشت فقیه عالی‌مقام و مرجع بصیر، حضرت آیت‌الله حاج شیخ لطف الله صافی گلپایگانی را تسلیت گفتند.

در پیام رهبر معظم  انقلاب آمده است: ایشان در دوران مرحوم آیة الله بروجردی در شمار برترین تلامذه‌ (شاگردان) آن استاد بزرگ، در زمان مرحوم آیة الله سیدمحمدرضا گلپایگانی همراه و مشاور علمی و عملی ایشان و در دوران انقلاب، امین و مورد اعتماد حضرت امام خمینی رحمة الله علیهم به شمار می رفتند.

حضرت آیت الله خامنه ای در پیام خود افزودند : آیت الله صافی گلپایگانی سالها در شورای نگهبان رکن اصلی آن شورا محسوب می‌شدند و پس از آن هم همواره درباره‌ مسائل انقلاب و کشور، دلسوزانه و مسوولانه ورود می کردند و بارها اینجانب را از نظرها  و مشورت های خود مطلع و بهره‌مند می ساختند.

ایشان قریحه‌ شعری، حافظه‌ تاریخی و پرداختن به مسائل اجتماعی را از دیگر ابعاد شخصیت این عالم کهنسال و بزرگوار برشمردند و رحلت ایشان را برای جامعه‌ علمیِ دینیِ کشور مایه‌ تأسف خواندند.

حضرت آیت الله خامنه ای در پیام خود رحلت آیت الله صافی را  به خاندان مکرّم و فرزندان گرامی ایشان و نیز به مراجع معظم و علمای اعلام حوزه‌ علمیه و مقلدان و ارادتمندان ایشان به ویژه در قم و گلپایگان تسلیت  گفته اند و رحمت و مغفرت الهی را برای ایشان خواستار شده اند.

 آیت الله صافی گلپایگانی مرجع تقلید شیعه ساعت یک  و بیست دقیقه بامداد دوازدهم بهمن ماه  در پی ایست قلبی تنفسی در سن 103 سالگی و پس از عمری خدمت مجاهدانه به حوزه های علوم دینی به دیدار حق شتافت.

آیت الله صافی گلپایگانی دارفانی را وداع گفت

کلیدواژه