حوت 01, 1400 09:53 Asia/Kabul
  • خطیب زاده: برای رسیدن به توافق، سه کشور اروپایی و آمریکا فوری همانند ایران عمل کنند
    خطیب زاده: برای رسیدن به توافق، سه کشور اروپایی و آمریکا فوری همانند ایران عمل کنند

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با اشاره به مذاکرات رفع تحریم ها در وین در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت، برای رسیدن به توافق، سه کشور اروپایی و آمریکا فوری همانند ایران عمل کنند.

هشتمین دور از گفت‌ وگوهای وین بین ایران و اعضای گروه چهار به علاوه یک، با محوریت رفع تحریم های ظالمانه و غیرقانونی ضد ایران، پس از یک دوره تنفس کوتاه برای تصمیم‌گیری ها سیاسی، از هشتم فوریه 2022(19دلو) از سرگرفته شده است.

مذاکرات در وین به دلیل ابتکارات تیم مذاکره کننده ایران، پیشرفت‌هایی را تجربه کرده است اما تعلل طرف های غربی به ویژه دولت "جو بایدن" برای جبران اقدامات غیرقانونی دولت پیشین آمریکا و تداوم کارزار فشار حداکثری، منجر به تردیدهایی در جدیت این کشور برای بازگشت به برجام و طولانی شدن روند گفت‌ وگوها شده است.

جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری مسئولیت پذیر بارها اعلام کرده است با توجه به اینکه آمریکا طرفی بوده که توافق برجام را نقض کرده این واشنگتن است که باید با رفع تحریم‌ها به توافق بازگردد و لازم است اجرای تعهدات آمریکا مورد راستی‌آزمایی قرار گیرد.

به گزارش رادیودری، سعید خطیب زاده درخصوص اظهارات حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در کنفرانس امنیتی مونیخ در توییتر نوشت، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در کنفرانس امنیتی مونیخ گفته است ایران متعهد به پایان‌ موفق گفت وگوهای وین است ما همه تصمیماتی که باید می گرفتیم، اتخاذ کرده ایم و جدیت خودمان را به طور کامل نشان داده ایم.

خطیب زاده تصریح کرد، برای اینکه به توافق نهایی برسیم، اکنون بستگی کامل به سه کشور اروپایی و آمریکا دارد تا فوری همانند ما عمل کنند.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران روز شنبه در پنجاه و هشتمین نشست کنفرانس امنیتی مونیخ با اشاره به مذاکرات رفع تحریم ها در وین گفت: تهران آمادگی رسیدن به یک توافق خوب را در کوتاه‌ترین زمان ممکن دارد، به شرطی که طرف دیگر آماده اتخاذ تصمیمات سیاسی مورد نیاز باشد.

ابراز امیدواری امیرعبداللهیان به امضای توافق خوب در مذاکرات وین 

کلیدواژه