حوت 10, 1400 09:12 Asia/Kabul
  • غریب‌آبادی: اروپا و سازمان ملل گروهک تروریستی منافقین را پای میز محاکمه بکشانند
    غریب‌آبادی: اروپا و سازمان ملل گروهک تروریستی منافقین را پای میز محاکمه بکشانند

دبیر ستاد حقوق بشر ایران با حضور در نشست عالی‌رتبه شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو، محاکمه عوامل جنایتکار گروهک تروریستی منافقین توسط اروپا و سازمان ملل متحد را خواستار شد.

به گزارش رادیو دری، کاظم غریب‌آبادی معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه  و دبیر ستاد حقوق بشر ایران روز دوشنبه در این نشست گفت، گروهک‌های تروریستی با کارنامه سیاه خود، از همان ابتدا در برخی کشورهای اروپایی تشکیلات اداری داشته و عوامل آن‌ها، بدون هیچ محدودیت و پیگرد قضایی، آزادانه در کشورهای اروپایی و آمریکا تردد کرده و برخی از این کشورها تبدیل به مکانی امن برای آن‌ها شده‌اند.

غریب آبادی افزود، با توجه به مصونیت اعطایی از سوی کشورهای غربی به گروهک تروریستی منافقین و پهن کردن فرش قرمز برای حضور در جلسات و نشست‌های دولت و پارلمان و حمایت مادی و معنوی از آن‌ها، در کمال تاسف مدتی است شاهد آن هستیم که سران این گروهک جانی و خطرناک، چهره حقوق بشری به خود گرفته و خود را حامی حقوق بشر معرفی می‌کنند.

دبیر ستاد حقوق بشر ایران خاطرنشان کرد، از همین مکان از مقامات کشورهای اروپایی و اتحادیه اروپا و سازمان ملل و شورای حقوق بشر می‌خواهم تا با در نظر گرفتن جنایات گسترده ارتکابی توسط گروهک تروریستی منافقین، ضمن اقدام جدی برای جلوگیری از فعالیت آزادانه عناصر این گروهک تروریستی در اروپا و همچنین حضور در سازمان‌های بین‌المللی و شورای حقوق بشر تحت عناوین پوششی، سران و عوامل جنایتکار آن را به پای میز محاکمه کشانده و پاسخگو کنند.

غریب آبادی همچنین با تشریح مواضع جمهوری اسلامی ایران گفت، سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران در حوزه حقوق بشر، بر حمایت و ارتقای این حقوق برای آحاد افراد جامعه استوار است. اعتقاد راسخ ما به حمایت از حقوق بشر هم ریشه در موازین دینی ما دارد و هم ناشی از تعهدات بین المللی است که آن ها را پذیرفته‌ایم.

غریب آبادی: استانداردهای دوگانه، بزرگترین تهدید حقوق بشر است

کلیدواژه