حقوق بشر اسلامی نیاز امروز بشریت است و باید در جهان گسترده شود
(last modified 1400-12-22T15:10:41+00:00 )
حوت 22, 1400 19:40 Asia/Kabul
  • حقوق بشر اسلامی نیاز امروز بشریت است و باید در جهان گسترده شود
    حقوق بشر اسلامی نیاز امروز بشریت است و باید در جهان گسترده شود

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تاکید کرد : حفظ کرامت همه جانبه انسان‌ها مورد تاکید اسلام است و حقوق بشر اسلامی از جمله مسائلی است که باید با ادبیات بین المللی به آن پرداخته شود.

به گزارش رادیو دری، " حمید شهریاری  " دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی امروز ( یکشنبه )  در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری مشترک (تفاهم نامه حقوق بشر اسلامی)  گفت : همه مسلمانان باید در زمینه آماده سازی مقدمات ظهور تلاش کنند تا بستری برای تحقق عدالت و عقلانیت فراهم شود. 

"شهریاری  " در ادامه ضمن قدردانی از رؤسای دستگاه های مشارکت کننده در این تفاهم نامه افزود: تفاهم نامه حقوق بشر اسلامی بستر مناسبی برای استیفای حقوق مسلمانان جهان است تا بنا بر آنچه مورد تاکید اسلام است کرامت همه جانبه انسانها حفظ شود.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی همچنین گفت : با تاکید هایی که در خود اسلام نسبت به جامعیت انسان صورت گرفته است، حقوق بشر اسلامی باید در عرصه بین الملل و با ادبیات بین المللی عرضه شود.

"شهریاری  " تاکید کرد: با امضای این تفاهم نامه که رویکرد آموزشی و پژوهشی دارد و با ادبیات بین المللی می‌توانیم کارهای پژوهشی مختلف در این حوزه انجام دهیم.

دبیرکل مجمع تقریب خاطر نشان کرد: امروزه با مشکلات متعدد در رابطه با مسلمانان از جمله بحث اسلام ستیزی و شیعه هراسی مواجه هستیم. حال آنکه وجدان بشری دفاع از حقوق انسان را اصل مسلم تلقی می‌کند اما از سویی با  خودداری از  اقدام   سازمان های بین المللی در زمینه ظلم به مسلمانان مواجه هستیم.

شهریاری تصریح کرد: نهاد های دینی از این جهت امروز در کنار ستاد حقوق بشر جمع شده اند که بشر امروز بیش از هر زمانی نیاز به ارزش‌هایی که اسلام برای انسان معرفی می‌کند دارد.

تفاهم نامه همکاری مشترک (تفاهم نامه حقوق بشر اسلامی)، میان مجمع جهانی اهل بیت(ع)، ستاد حقوق بشر، جامعه المصطفی العالمیه، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی امضا شد. 

حجت الاسلام شهریاری: امنیت و همگرایی لازمه اقتدار جهان اسلام است

کلیدواژه