حمل 11, 1401 14:06 Asia/Kabul
  • ستاد کل نیروهای مسلح ایران: جمهوری اسلامی با حضور مردم بر تمامی دسیسه‌ها فائق آمد
    ستاد کل نیروهای مسلح ایران: جمهوری اسلامی با حضور مردم بر تمامی دسیسه‌ها فائق آمد

ستاد کل نیروهای مسلح ایران در بیانیه‌ای با تبریک روز ۱۲ فروردین/حمل اعلام کرد، نظام جمهوری اسلامی با حضور مردم همیشه در صحنه ایران بر تمامی دسیسه‌ها فائق آمد.

پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) ، در فروردین/حمل سال 1358 هجری شمسی (1979 میلادی) همه‌پرسی جمهوری اسلامی در سراسر ایران برگزار شد.

براساس نتایج این همه‌پرسی که در دوازدهم فروردین/حمل 1358 هجری شمسی (اول آوریل 1979) اعلام شد، بیش از 98 درصد واجدینِ شرکت در همه‌پرسی، با برقراری جمهوری اسلامی موافقت کردند.

به همین مناسبت، روز دوازدهم فروردین/حمل در تقویم ایران روز جمهوری اسلامی ایران نامگذاری شده است.

به گزارش رادیو دری، ستاد کل نیروهای مسلح ایران در این بیانیه تصریح کرد، روز دوازدهم فروردین/حمل ۱۳۵۸ نقطه عطفی برای استقلال کشور در تاریخ انقلاب اسلامی ایران محسوب می شود زیرا مردم پس از سرنگون کردن رژیم طاغوت و ستم شاهی پهلوی با مشارکت گسترده و آگاهانه و آرای بی‌نظیر ۹۸ درصدی، "جمهوری اسلامی" را به عنوان نظام و الگوی حکمرانی اسلامی برای اداره کشور برگزیدند و تجلی مردم سالاری دینی و اراده قطعی ملت در تثبیت انقلاب اسلامی را در تاریخ به ثبت رسانده و به رخ جهان کشاندند.

این بیانیه می افزاید، نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران که از همان ابتدای شکل گیری با انواع توطئه‌ها از سوی دشمنان داخلی و خارجی از جمله جنگ تحمیلی هشت ساله مواجه شد با حضور مردم همیشه در صحنه بر تمامی دسیسه‌ها فائق آمد.

ستاد کل نیروهای مسلح ایران، بر لزوم سیاستگذاری دستگاه های لشکری و کشوری در مقابله همه جانبه با توطئه های دشمنان و اجرایی کردن شعار سال و توجه جدی به مقوله تولید ملی برای عبور از تنگناهای اقتصادی کشور تاکید کرد.

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، سال ۱۴۰۱ هجری شمسی را سال " تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین"  نام گذاری کردند.

روز جمهوری اسلامی، سرآغاز حیات واقعی انقلاب اسلامی

کلیدواژه