حمل 22, 1401 14:55 Asia/Kabul

سخنگوی وزارت خارجه ایران گفت : جمهوری اسلامی ایران از تصمیم طالبان برای ممنوعیت کشت خشخاش استقبال می‌کند.

به گزارش رادیو دری، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت خارجه ایران امروز دوشنبه در نشست خبری هفتگی خود با خبرنگاران گفت: ایران به عنوان کشوری که در خط مقدم قاچاق مواد مخدر به ویژه از افغانستان قرار داشته است، خسارات زیادی را متحمل شده و شهدای زیادی را داده، از این تصمیم برای ممنوعیت کشت خشخاش استقبال کرده است.


خطیب زاده گفت: امیدواریم این ممنوعیت، ممنوعیت در کشت، تولید و فراوری باشد و اتفاق بسیار خوبی است .

 

وی افزود: ایران آمادگی خود را به اطلاع هیأت حاکمه فعلی سرپرستی افغانستان رسانده است و ما برای کشت‌های جایگزین و انتقال دانش و فناوری آمادگی داریم تا بتوانیم ان‌شاءالله کمی از این مشکلات کم کنیم.

خطیب زاده در بخش دیگر سخنانش با اشاره به  حق آبه ایران از منابع آبی افغانستان و ترکیه گفت: بین ما و افغانستان یک قرارداد روشن مشخص وجود دارد متاسفانه هیأت حاکمه فعلی سرپرستی افغانستان موفق نشده به مسئولیت خود عمل کند و این بسیار جای تاسف و نگرانی دارد و کمیساران عالی آب و هیأت‌ها با هم صحبت می‌کنند و این به عنوان رفتارهای غیر مسئولانه ضبط و مشخص شده است.


وی گفت: در باب کشورهای دیگر از جمله ترکیه هم در سفرهای مختلف توافق شده که در خصوص این موضوعات به صورت دوجانبه در چارچوب حسن همسایگی و همجواری مراوداتی داشته باشیم.

استقبال ایران از ممنوعیت کشت و قاچاق مواد مخدر ازافغانستان

ایران با افغانستان، عراق و ترکیه درباره حقابه‌های مرزی مذاکره می‌کند

کلیدواژه