ثور 02, 1401 11:06 Asia/Kabul
  • سخنگوی وزارت خارجه آمریکا: بازگشت به برجام به سود ماست
    سخنگوی وزارت خارجه آمریکا: بازگشت به برجام به سود ماست

وزارت خارجه آمریکا اظهار کرد در ماه‌های گذشته پیشرفت چشمگیری در مذاکرات وین داشته ایم، اختلافهایی وجود دارد و زمان رسیدن به توافق دقیقا مشخص نیست.

به گزارش رادیو دری به نقل از شبکه تلویزیونی «پی بی اس»، ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا مدعی شد: اختلاف‌هایی وجود دارد که باقی مانده است و ما همچنان فعالانه پیگیر حل و فصل مسائل باقی مانده هستیم.

آمریکا تلاش می کند تا در باره به نتیجه نرسیدن مذاکرات وین به اصطلاح توپ را در زمین ایران انداخته و تهران را مقصر وضعیت نامعلوم کنونی جلوه دهد. در حالی که ایران بارها خواسته های خود را به طور صریح و شفاف بیان کرد.

ایران بارها موضع اصولی خود در این زمینه یعنی لغو همه تحریم ها، راستی آزمایی این امر و نیز ارائه تضمین از جانب آمریکا درباره عدم خروج دوباره از برجام را اعلام کرده و خواهان عملی شدن آنها است. تهران اعلام کرده که اگر طرف آمریکایی واقع‌بینانه عمل کند، امکان دست یابی به توافق در وین وجود دارد.

دور هشتم مذاکرات رفع تحریم‌ها که از 27 دسامبر 2021 / 6 جدی 1400 آغاز شد، 11 مارس 2022/20 حوت 1400 به پیشنهاد "جوزپ بورل" مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا وارد یک دوره تنفس شد و مذاکره کنندگان برای مشورت‌های سیاسی به پایتخت‌های خود بازگشتند.

 ادعای آمریکا: آماده بازگشت به برجام هستیم

کلیدواژه