ثور 19, 1401 14:27 Asia/Kabul
  • مدیرکل کمیته بین‌المللی صلیب سرخ: ایران میزبان خوبی برای پناهجویان افغانستانی است
    مدیرکل کمیته بین‌المللی صلیب سرخ: ایران میزبان خوبی برای پناهجویان افغانستانی است

مدیرکل کمیته بین‌المللی صلیب سرخ گفت: از نگاه جامعه جهانی، ایران میزبان خوبی برای پناهجویان افغانستانی است و رفتار سخاوتمندانه ای با آنها دارد.

به گزارش رادیو دری؛ «رابرت ماردینی»  مدیرکل کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در دیدار با «پیر حسین کولیوند» رئیس جمعیت هلال احمر ایران با اشاره به رفتار سخاوتمندانه ایران با پناهجویان افزود: توسعه حقوق بشردوستانه بین المللی، همکاری در زمینه ساماندهی مهاجران افغانستان و مقابله با کووید از دیگر زمینه هایی همکاری کمیته بین‌المللی صلیب سرخ با ایران است.

ماردینی افزود: کمیته بین المللی صلیب سرخ آماده است در حوزه یمن و سوریه کمک کند تا وضعیت آوارگان و پناهجویان بهبود یابد و در فلسطین نیز با توجه به اهمیت موضوع با ایران همکاری می کنیم و از متاثران از خشونت‌ها پشتیبانی خواهیم کرد.  

رئیس جمعیت هلال احمر ایران نیز در این دیدار گفت: کمیته بین المللی صلیب سرخ و جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران اهداف مشترکی دارند و می‌توان با اتکا به این اشتراکات به نتایج مطلوبی در عرصه های مختلف دست یافت.

کولیوند افزود: امروز همه اتباع و پناهجویان افغانستانی ساکن در ایران واکسینه شده و همگی از آموزش و درمان در ایران به صورت رایگان استفاده می کنند و همه مهاجران از امکانات رفاهی که سایر مردم استفاده می کنند بهره می برند و هیچ تفاوتی با سایر ایرانی ها ندارند.

رئیس جمعیت هلال احمر ایران خاطرنشان کرد: هیچ کشوری مانند ایران از اتباع و پناهجویان حمایت نمی کند و کمیته بین المللی صلیب سرخ نیز در این عرصه حمایت های خوبی انجام داده است. 

کولیوند با اشاره به اینکه هلال احمر ایران در همه نقاط جهان به کمک نیازمندان شتافته است، گفت: با توجه به تحریم های ضد ایران، کمیته بین المللی صلیب سرخ باید همکاری لازم را با جمهوری اسلامی ایران داشته باشد.

رئیس فدراسیون صلیب سرخ: هلال‌احمر ایران از مقتدرترین جمعیت‌های ملی سراسر دنیاست

کلیدواژه