جوزا 04, 1401 08:04 Asia/Kabul
  • تاکید بر تقویت همکاری‌ها در گفت‌وگوی بین وزیران خارجه ایران و سوریه
    تاکید بر تقویت همکاری‌ها در گفت‌وگوی بین وزیران خارجه ایران و سوریه

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در تماس تلفنی با همتای سوری ضمن بررسی پاره‌ای از مسائل و تحولات منطقه و جهان بر تقویت همکاری‌های میان دو کشور تاکید کردند.

به گزارش رادیو دری، «حسین امیر عبداللهیان» وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در تماس تلفنی عصر روزسه شنبه با «فیصل المقداد» همتای سوریه خود به بررسی مسائل مورد اهتمام دو کشور و تبادل نظر درباره پاره‌ای از مسائل منطقه پرداختند.

در این تماس همچنین راه‌های همکاری دو کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت و بر تداوم هماهنگی‌ها و رایزنی‌های منظم در خصوص تحولات منطقه و جهان تاکید شد.

المقداد با ابراز خرسندی از توسعه روابط سوریه و ایران و اهمیت پیشبرد این روابط در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی و علمی، از حمایت‌های مستمر ایران از سوریه قدردانی کرد.

امیرعبداللهیان هم متقابلاً بر عمق روابط راهبردی سوریه و ایران تاکید کرد و بر حمایت تهران از سوریه و مردم آن و تداوم کمک‌های لازم برای غلبه بر آثار منفی اقدامات قهرآمیز غرب(تحریم‌ها) بر سوریه تاکید کرد.

وزیر خارجه ایران گفت: سوریه و ایران در یک سنگر در مقابل توطئه‌های غرب برای تضعیف امنیت و ثبات منطقه ایستاده‌اند.

المقداد و امیرعبداللهیان همچنین در این تماس تلفنی درباره شرایط اقلیمی حاکم بر منطقه و بروز طوفان شن در تعدادی از کشورهای منطقه از جمله شرق سوریه، عراق، ایران و منطقه خلیج فارس و اختلال در زندگی و خدمات عمومی در برخی از این کشورها گفت‌وگو کردند.

تاکید بشار اسد بر ایجاد پروژه‌های جدید بین ایران و سوریه

کلیدواژه