جوزا 25, 1401 16:56 Asia/Kabul
  • شیوه نامه ثبت نام دانش آموزان اتباع خارجی در مدارس ایران اعلام شد
    شیوه نامه ثبت نام دانش آموزان اتباع خارجی در مدارس ایران اعلام شد

وزارت آموزش و پرورش ایران شیوه نامه ثبت نام دانش آموزان اتباع خارجی را برای سال تحصیلی جدید در مدارس این کشور اعلام کرد.

به گزارش رادیو دری؛ بر اساس این شیوه نامه، دانش آموزان اتباع خارجی دارای مدارک گذرنامه با اقامت معتبر، گذرنامه خانواری (دارای روادید تا 0،1400 /9/3 دفترچه پناهندگی معتبر  ،  دفترچه اقامت معتبر صادره از نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، کارت های آمایش 16 یا 17 ، کارت های هویت 15 یا 16 ،برگه تردد دارای اعتبار بدل از کارت آمایش، دفترچه اقامت ویژه صادره از نیروی انتظامی  و برگ حمایت تحصیلی صادره در سال 1401یا 1400 می توانند در همه مقاطع تحصیلی تا سطح دیپلم در مدارس رسمی ایران ثبت نام  کنند.

همچنین در صورت انقضای تاریخ مدرک اقامتی دانش آموزان قبل از پایان سال تحصیلی، ادامه تحصیل آنان تا پایان سال تحصیلی جدید مانعی ندارد.

 بر اساس این شیوه نامه، متقاضیان ثبت نام در یکی از پایه های دوره ابتدایی که فاقد مدرک تحصیلی هستند، باید برای تعیین سطح تحصیل  به نزدیک ترین دبستان محل سکونت خود  و دانش آموزان دوره های متوسط اول و دوم که مدرک تحصیلی معتبری در اختیار ندارند باید برای تعیین سطح به اداره آموزش و پرورش منطقه محل زندگی خود مراجعه کنند.
 

این شیوه نامه همچنین تصریح می کند که  ثبت نام دانش آموزان اتباع خارجی در هنرستان‌های شاخه فنی و حرفه‌ای و کاردانش با رعایت سهمیه پذیرش ۲۰ درصدی از ظرفیت در ناحیه، شهرستان و منطقه، در رشته‌های شاخه فنی و حرفه‌ای و رشته های پویانمایی، سینما، نمایش، عکاسی، موسیقی، نوازندگی و شاخه کاردانش، هتل داری، نقاشی ایرانی، صحافی و جلوه سازی و نوازندگی ساز‌های ایرانی و خارجی آواز ایرانی مانعی ندارد.

وزارت آموزش و پرورش ایران تاکید کرده است که تحصیل دانش آموزان اتباع خارجی در مدارس غیردولتی، دولتی، استعدادهای درخشان و استثنایی مطابق دستورالعمل های این مدارس و همانند دانش آموزان ایرانی خواهد بود و نیز جداسازی دانش آموزان اتباع خارجی از دانش آموزان ایرانی در مدارس ممنوع است.

فراهم کردن امکان «دسترسی به آموزش پایه برای کودکان لازم التعلیم اتباع خارجی»، «ایجاد فرصت‌های برابر و عدالت آموزشی  برای همه دانش آموزان و افراد لازم التعلیم» و «توسعه بهداشت در جامعه دانش آموزان اتباع خارجی» با هدف حفظ سلامت دانش آموزان مدارس  از اهداف این شیوه نامه اعلام شده است.

اعلام شرایط ثبت‌ نام دانش‌آموزان افغانستانی در مدارس ایران

دانش آموزان مهاجر افغانستانی بدون هیچ مشکلی در مدارس ایران پذیرفته می شوند

 

 

کلیدواژه