سرطان 31, 1401 14:45 Asia/Kabul

خطیب جمعه تهران گفت: آمریکایی‌ها قبل از اینکه دوباره با حادثه‌ای مثل حادثه افغانستان مواجه شوند باید منطقه را ترک کنند.

به گزارش رادیو دری، حجت الاسلام سید محمدحسن ابوترابی فرد امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های امروز نماز جمعه تهران با اشاره به تحولات منطقه غرب آسیا و با بیان اینکه حضور سیاسی و نظامی موثر آمریکا در منطقه به صفر رسیده است، خاطر نشان کرد: آمریکایی ها قبل از اینکه با حادثه ای مثل حادثه افغانستان مواجه شوند باید منطقه را ترک کنند.

امام جمعه موقت تهران همچنین با تاکید بر اینکه امروز دنیا با تحولات جدی روبرو است، گفت: هزاره سوم قطعاً هزاره آسیا است و ایران اسلامی در منطقه جنوب غربی آسیا در این تحولات نقش بنیادین و تعیین کننده‌ای دارد.

ابوترابی فرد با اشاره به اجلاس آستانه که در روزهای گذشته به میزبانی جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، افزود: در روزهای گذشته ایران به کریدور سیاسی منطقه تبدیل شده بود. نشست‌های دو جانبه‌ای با حضور رئیسان جمهور روسیه و ترکیه در ایران و نشست سه جانبه اجلاس آستانه در تهران و بیانات الهام‌بخش رهبر معظم انقلاب در تبیین شرایط سیاسی منطقه و جهان اسلام، برای امت اسلامی، ملت‌های منطقه و دنیا پیام آور شکل گیری قدرت‌های نو در جهان پیش رو است.

امام جمعه موقت تهران به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار رئیس جمهور ترکیه نیز اشاره و عنوان کرد:  در طول 4 دهه گذشته نگاه ایران، خلق قدرت برای ملت های اسلامی و به ویژه ترکیه بوده است و انتظار ایران این است که امنیت مرز ترکیه و سوریه دغدغه ترکیه باشد.

خطیب جمعه تهران گفت: حمایت آمریکا و متحدانش از تروریست ها موجب نا امنی ترکیه است؛ برای اینکه بخواهیم امنیت به منطقه برگردد باید از حضور آمریکا در منطقه خلاص شویم.

ابوترابی فرد با یادآوری این موضوع که در کنار گفت و گو های موثر در حوزه های اقتصادی و سیاسی روابط ایران با کشورهای اسلامی همیشه در دستور کار بوده است،تصریح کرد: کشورهای همسایه بدانند که ایران به تمامیت ارضی آن کشورها فکر می کند و اقتدار ایران در کنار اقتدار ملت های منطقه، راهبرد قطعی جمهوری اسلامی ایران است.

 

خطیب نماز جمعه تهران: هدف استکبار ایجاد ناامنی است

کلیدواژه