اسد 16, 1401 07:57 Asia/Kabul

علی باقری عضو ارشد تیم مذاکره کننده به همراه تیم کارشناسی شامگاه شنبه با انریکه مورا مسئول هماهنگ کننده برجام دیدار و گفت‌ وگو کرد.

به گزارش رادیو دری، بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران به همراه تعدادی دیگر از تیم ایرانی در این جلسه حضور دارند.

هیات مذاکره‌کننده جمهوری اسلامی ایران به ریاست «علی باقری کنی» معاون سیاسی وزارت امورخارجه، پس از وقفه‌ای سه ماهه، برای ادامه مذاکرات برای رفع تحریم‌ها روز پنجشنبه وارد وین، پایتخت اتریش شد.

هیات ایرانی پس از برگزاری دور اول گفت‌وگوها در روز جمعه، روز شنبه هم این مذاکرات را در سطح کارشناسی ادامه داد.

«انریکه مورا» معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ کننده مذاکرات جمعه‌شب در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره روند مذاکرات گفت: به مذاکرات احیای برجام خوش‌بین است.  

مذاکرات با محوریت رفع تحریم‌های ظالمانه و غیرقانونی ضد جمهوری اسلامی ایران، به دلیل ابتکارهای تیم مذاکره کننده ایران، پیشرفت‌هایی را تجربه کرده، اما تعلل دولت «جو بایدن» برای جبران اقدامات غیرقانونی دولت پیشین آمریکا و تداوم کارزار فشار حداکثری، منجر به تردیدهایی در جدیت این کشور برای بازگشت به برجام و طولانی شدن روند گفت‌ وگوها شده است.

جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری مسئولیت پذیر بارها اعلام کرده با توجه به اینکه آمریکا طرفی بوده که توافق برجام را نقض کرده این واشنگتن است که باید با رفع تحریم‌ها به توافق بازگردد و لازم است اجرای تعهدات آمریکا مورد راستی‌آزمایی قرار گیرد.

برگزاری دور دوم مذکرات باقری و مورا

کلیدواژه