اسد 17, 1401 19:02 Asia/Kabul
  • پایان مذاکرات در وین؛ هیأت مذاکره کننده ایران به تهران بازمی‌گردد
    پایان مذاکرات در وین؛ هیأت مذاکره کننده ایران به تهران بازمی‌گردد

با پایان این دور از گفت‌وگوها برای لغو تحریم های ایران در وین، هیأت مذاکره کننده ایران به تهران بازمی‌گردد.

دور جدید مذاکرات رفع تحریم‌های ظالمانه ایران در وین از روز پنجشنبه (13 اسد) در پایتخت اتریش آغاز شد و با پایان این دور از گفت‌وگوها، هیأت مذاکره کننده جمهوری اسلامی ایران عصر امروز(دوشنبه) به تهران باز خواهد گشت.
در این حال، رایزنی‌ها و تماس‌ها با «انریکه مورا» هماهنگ کننده گفت وگوها و طرف‌های دیگر ادامه خواهد داشت.
پیش از این یک مقام ارشد وزارت امورخارجه ایران با بیان اینکه «انریکه مورا» معاون مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ کننده گفت‌وگوها امروز چند ایده درباره برخی موضوعات باقی‌مانده به طرف‌های مذاکره کننده ارائه کرده است، گفت: پاسخ و ملاحظات اولیه نیازمند بررسی جامع است و نظرات و ملاحظات تکمیلی به مورا و سایر طرف‌ها منتقل خواهد شد.
به گفته این مقام ارشد وزارت امورخارجه ایران، در ۴ روز گذشته مذاکرات فشرده‌ای در خصوص چند موضوع باقی‌مانده برای اطمینان از تامین ملاحظات و‌ نگرانی‌های ایران برگزار شد و در جریان این گفت‌وگوها مواضع تهران با طرف‌های مقابل به اشتراک گذاشته و در برخی موضوعات نیز پیشرفت‌های نسبی حاصل شد.
«انریکه مورا» هماهنگ کننده گفت‌وگوها نیز یکشنبه شب در اظهاراتی با بیان اینکه مذاکرات رفع تحریم‌ها در وین پیشرفت داشته است، گفت به زودی این گفت‌وگوها پایان می‌یابد.
«ناصر کنعانی چافی» سخنگوی وزارت امورخارجه ایران نیز پیش از  سفر هیات مذاکره کننده ایران به وین گفت: در این دور از گفت‌وگوها که به روال قبل با هماهنگی اتحادیه اروپا برگزار خواهد شد، در خصوص ایده‌های مطرح‌شده از سوی طرف‌ها از جمله ایده‌های ارائه شده ایران که به طرف مقابل ارائه شد، بحث و تبادل نظر صورت خواهد گرفت. 
سخنگوی وزارت امورخارجه ایران با تأکید مجدد بر عزم و اراده جمهوری اسلامی ایران بر دستیابی به یک توافق پایدار که ضامن حقوق و پاسدار منافع ملت ایران باشد، ابراز امیدواری کرد طرف‌های مقابل نیز با اتخاذ تصمیمات لازم و تمرکز جدی بر حل مسائل باقیمانده، شرایط را برای پیشبرد موثر گفت‌وگوها فراهم کنند.

خوش‌بینی انریکه مورا به مذاکرات وین

کلیدواژه