گفت وگوی تلفنی دبیر کل سازمان ملل و وزیر خارجه ایران درباره برجام
(last modified 1401-06-04T05:37:11+00:00 )
سنبله 04, 1401 10:07 Asia/Kabul
  • گفت وگوی تلفنی دبیر کل سازمان ملل و وزیر خارجه ایران درباره برجام
    گفت وگوی تلفنی دبیر کل سازمان ملل و وزیر خارجه ایران درباره برجام

سخنگوی سازمان ملل متحد از گفتگوی تلفنی آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل و حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران یک روز پس از پاسخ آمریکا به نظرات و خواسته های ایران درباره پیشنهاد اتحادیه اروپا در خصوص مذاکرات رفع تحریم ها خبر داد.

«ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران روز گذشته از دریافت پاسخ دولت آمریکا به ‌نظرات جمهوری اسلامی ایران برای حل و فصل موضوعات باقی‌مانده در مذاکرات رفع تحریم، از طریق هماهنگ‌کننده اروپایی خبر داده بود.

کنعانی اعلام کرده بود: بررسی دقیق نظرات طرف آمریکایی آغاز شده و جمهوری اسلامی ایران پس از تکمیل بررسی‌ها، نظرات خود در این رابطه را به هماهنگ‌کننده اعلام خواهد کرد.

به گزارش رادیو دری؛ استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل روز پنجشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران از گفت وگوی آنتونیو گوترش دبیر کل این سازمان و حسین امیرعبداللهیان وزیر امورخارجه ایران درباره برجام خبر داد و گفت: دو طرف درخصوص برنامه هسته‌ای ایران و برجام گفت وگو و تبادل نظر کردند.

سخنگوی سازمان ملل متحد افزود، گوترش در این تماس بر اهمیت تلاش همه طرف های برجام برای احیا آن تاکید کرد.

به گفته دوجاریک، معاهده منع گسترش سلاح های هسته ای (ان پی تی) نیز از جمله مسایلی بود که دو طرف درباره آن گفت وگو کردند.

دور جدید مذاکرات با محوریت رفع تحریم های آمریکا ضد ایران که از چهار اوت در شهر وین آغاز شده بود، هشتم اوت پایان یافت.در این دور از مذاکرات، چند پیشنهاد از سوی «انریکه مورا» هماهنگ کننده اتحادیه اروپا در مذاکرات وین مطرح شد.

قریب به اتفاق کشورهای مشارکت کننده در گفت‌ وگوهای وین با محوریت رفع تحریم های ظالمانه و غیرقانونی ضد ایران، خواهان جمع‌بندی سریع‌تر مذاکرات هستند اما دستیابی به توافق نهایی در انتظار تصمیمات سیاسی آمریکا درخصوص چند موضوع باقی‌مانده مهم و کلیدی است.

امیرعبداللهیان: روی مسائل باقی مانده پادمانی بسیار جدی هستیم

کلیدواژه