سنبله 25, 1401 16:04 Asia/Kabul
  • خطیب نماز جمعه تهران: مقاومت در فلسطین و یمن تداوم نهضت عاشورا است
    خطیب نماز جمعه تهران: مقاومت در فلسطین و یمن تداوم نهضت عاشورا است

خطیب نماز جمعه این هفته تهران تاکید کرد: مقاومت در فلسطین و یمن تداوم نهضت عاشورا است.

به گزارش رادیو دری، "حجت الاسلام سید محمدحسن ابوترابی‌فرد "  در نماز جمعه این هفته تهران،  که در محل دانشگاه تهران برگزار شد با اشاره به در پیش بودن اربعین حسینی به تبیین فلسفه قیام امام حسین (ع) پرداخت و آن را به دلیل منکری به نام نظام استکباری و دیکتاتوری یزید عنوان کرد و گفت: عزم نیروهای جهادی در یمن و فلسطین و دیگر کشورها ادامه راه اباعبدالله برای مقابله با حاکمان جائر و دیکتاتوری است. 

 "ابوترابی‌فرد " خطیب نماز جمعه این هفته تهران افزود :   لبنان تجلی حرکت عظیم عاشوراییان است و حشدالشعبی عراق از مدارس عاشورا الهام گرفته است.

خطیب نماز جمعه  تهران،  با اشاره به میزبانی عراق از زائرین در مراسم اربعین حسینی (ع) گفت: میزبانی شایسته از زائران اباعبدالله الحسین ملت و دولت عراق را در جایگاهی فاخر از شکوه و عظمت قرار داده است.

"ابوترابی‌فرد " اربعین را میعادگاه دلباختگان به مکتب عاشورا و مدرسه انسان‌ساز حسینی دانست و گفت: اربعین آئین فرهنگ ساز و جامعه پرداز به مثابه یک رزمایش و اردوی معنوی سیاسی و اجتماعی است که امت واحده اسلامی را در مدار شخصیت ملکوتی توحیدی اباعبدالله الحسین و مدرسه انسان‌سازی عاشورا سامان داده است.

خطیب نماز جمعه  تهران، اربعین را نماد ابراز عشق گسترده، دوستداران عدالت و انسانیت به محبوب همه آزادی‌خواهان عالم یعنی حسین (ع)  عنوان کرد  و گفت: شایسته است  با استفاده از تجارب به دست آمده و برنامه‌ریزی دقیق امکان استفاده بهتر از این آئین پرشکوه و با عظمت عبادی و سیاسی را فراهم آورد و راه را برای ترکیب همبستگی و پیوند امت اسلامی به ویژه دو دولت و ملت ایران و عراق هموار ساخت.

 

کلیدواژه