عقرب 23, 1401 14:12 Asia/Kabul
  • حاج‌علی‌اکبری: دشمن آرزوی ‌اختلاف‌افکنی‌ در سیستان و بلوچستان را به گور خواهد برد
    حاج‌علی‌اکبری: دشمن آرزوی ‌اختلاف‌افکنی‌ در سیستان و بلوچستان را به گور خواهد برد

رئیس هیات اعزامی رهبر معظم انقلاب اسلامی به استان سیستان وبلوچستان،جنوب شرق ایران، گفت: دشمن آرزوی ایجاد اختلاف در سیستان و بلوچستان را به گور خواهد برد.

به گزارش رادیو دری، حجت‌الاسلام «محمدجواد حاج علی اکبری» رئیس هیات اعزامی رهبر معظم انقلاب اسلامی به استان سیستان وبلوچستان روز دوشنبه در همایش "تحکیم وحدت و همدلی" که با حضور جمعی از علما، بزرگان، ریش‌سفیدان، سران طوایف شیعه و سنی، نخبگان و مدیران استان سیستان و بلوچستان در زاهدان برگزار شد، افزود: در قضایای اخیر در سیستان و بلوچستان  که موجب رنجش خاطر و نگرانی رهبر معظم انقلاب اسلامی شد، با کسانی که به حیثیت این استان بزگ‌ و آبرومند خدشه وارد کرده و مسبب حوادث بودند و به مال و جان و زندگی مردم آسیب زدند، با عدالت و قاطعیت با برخورد خواهد شد.
«محمدجواد حاج علی اکبری» روز یکشنبه به همراه هیاتی عالی رتبه به نمایندگی از رهبر معظم انقلاب اسلامی به استان سیستان و بلوچستان سفر کرد.
حاج علی اکبری قرار است تدابیر عالی رهبر معظم انقلاب برای حل مشکلات سیستان و بلوچستان را با بزرگان استان و گروه‌های مختلف در میان گذارد و با آسیب‌دیدگان حوادث اخیر دیدار کند.
جمعه، سی‌ام سپتامبر/8 میزان پس از اتمام نماز جمعه اهل سنت در شهر زاهدان، مرکز استان سیستان و بلوچستان،گروهی از افراد با یورش به کلانتری ۱۶ در مجاورت مصلای نماز جمعه قصد داشتند حوزه انتظامی مذکور را تصرف کنند.
در جریان این حمله با توجه به درگیری مهاجمان و نیرو‌های مدافع کلانتری،  برخی از هموطنان مظلوم و نمازگزاران، جان خود را ازدست داده و یا مجروح شدند.پس از این حادثه تعدادی افراد مسلح با سوء استفاده از فضای ملتهب ایجاد شده ضمن حمله به شهروندان و اماکن مختلف اقدام به آتش زدن و غارت اموال عمومی و خصوصی کرده و با نیرو‌های حافظ امنیت درگیر شدند که در این حوادث تعدادی از اغتشاشگران و افراد بی گناه کشته و جمعی از نیرو‌های خدوم امنیتی و نظامی نیز به شهادت رسیدند.در برخی دیگر از شهرهای استان سیستان و بلوچستان نیز اغتشاشگران ابتدا با سردادن شعارهای ساختارشکنانه، به اماکن دولتی سنگ‌پرانی و تیراندازی کردند.
این اقدامات با واکنش نیروهای امنیتی استان مواجه شده و در این درگیری‌ها عده‌ای مجروح شدند.

دستور رهبرمعظم انقلاب اسلامی برای بررسی دقیق حوادث اخیر سیستان و بلوچستان

کلیدواژه