قوس 21, 1401 13:51 Asia/Kabul
  • کنعانی : ایران تحریم های جدیدی علیه اتحادیه اروپا و بریتانیا وضع خواهد کرد
    کنعانی : ایران تحریم های جدیدی علیه اتحادیه اروپا و بریتانیا وضع خواهد کرد

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، از تحریم های جدید ایران علیه اتحادیه اروپا و بریتانیا خبر داد.

به گزارش رادیو دری، " ناصر کنعانی " سخنگوی وزارت امور خارجه ایران،  امروز ( دوشنبه ) در نشست خبری هفتگی  از وضع تحریم‌های جدید ایران علیه اتحادیه اروپا و بریتانیا  خبر داد و گفت: تحت تاثیر فشارهای سیاسی برای اخذ امتیازات قرار نمی‌گیریم.

"کنعانی " افزود :  لیست تحریم‌های جدیدی را علیه برخی نهادهای مرتبط با اتحادیه اروپایی شخصیت های اتحادیه اروپا هم تحریم‌هایی را علیه برخی نهادهای انگلستان  و برخی شخصیت‌ها و مقامات این کشور اعلام و اعمال خواهیم کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه  همچنین گفت :  جمهوری اسلامی ایران در استفاده از ظرفیت ها و توانمندی ها و حقوق قانونی خود به منظور ایجاد بازدارندگی در رفتار غلط و غیر سازنده این کشورها تردیدی به خود راه  نخواهد داد و درخصوص هرگونه رفتار غیرسازنده به موقع اقدام خواهد کرد.

" کنعانی " در مورد نقش مداخله جویانه و تحریک آمیز برخی رسانه‌های فارسی زبان نیز  گفت:  به طور مشخص در مورد لندن  اقداماتی را هم صورت دادیم،  در حوزه دیپلماتیک در تهران به سفارتخانه های آنها در جلسات ملاقات و احضاری که از سفرا و نمایندگی‌ ها صورت گرفت اعتراض کرده و درخواست کردیم اقدامات لازم را برای جلوگیری از اینگونه اقدامات تروریستی انجام داده و مانع این شبکه‌ها شوند. 

" کنعانی " تاکید کرد : مسئولیت دولت انگلستان در میزبانی از این شبکه‌ ها و فضایی که بر این‌ها فراهم کرده انکارناپذیر است و همچنین به عنوان کشوری که اینگونه جرایم در حوزه سرزمینی آن کشور انجام می‌شود، مسئولیت قانونی دارد و باید  پاسخگوی شهروندان ایرانی باشد.

سخنگوی وزارت امور خارجه،  درخصوص بیانیه مشترک چین و عربستان نیز  گفت: ایران هرگونه اتهامات بی‌اساس مندرج در بیانیه پایانی اجلاس ۴۳ سران شورای همکاری خلیج فارس با حضور مقام چینی را محکوم می‌کند، و  درخصوص موضوعات مرتبط با برنامه هسته‌ای ایران  مطالب مندرج در این بیانیه را مردود اعلام می‌کنیم. 

به گفته کنعانی : ادعاها  درباره جزایر سه گانه ایرانی ابوموسی، تنب بزرگ و کوچک  را دخالت در امور داخلی و قلمرو سرزمینی ایران می‌دانیم. 

سخنگوی وزارت امور خارجه،  همچنین با گرامیداشت رشادت‌های سردار حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس، از آنان به عنوان قهرمان بزرگ مبارزه با تروریسم بین المللی یاد کرد.

امیرعبداللهیان: به تحریم و مداخله پاسخ می دهیم

کلیدواژه