قوس 22, 1401 09:06 Asia/Kabul
  • وزیر دفاع ایران: اوکراین مدرکی دال بر استفاده روسیه از پهپاد ایرانی ارائه نکرد
    وزیر دفاع ایران: اوکراین مدرکی دال بر استفاده روسیه از پهپاد ایرانی ارائه نکرد

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران درباره نشست کارشناسان ایران و اوکراین گفت، طرف اوکراینی هیچ مدرکی دال بر استفاده روسیه از پهپاد ایرانی در نشست فنی ارائه نکرد.

در هفته‌های اخیر مقامات آمریکایی و اروپایی که خود میلیاردها دلار سلاح به اوکراین برای جنگ با روسیه ارسال کردند، مدعی شدند ایران پهپاد به روسیه برای استفاده در جنگ علیه اوکراین ارسال کرده است.

به دنبال ادعای استفاده از پهپادهای ایران در درگیری های  اوکراین، ایران درخواست نشست کارشناسی مشترک با مقامات اوکراین را مطرح کرد تا این ادعاها را بررسی کند.

به گزارش رادیو دری، امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران در توضیح نشست کارشناسان جمهوری اسلامی ایران و اوکراین تاکید کرد، طرف اوکراینی هیچ مدرکی دال بر استفاده روسیه از پهپاد ایرانی در جنگ با این کشور در نشست فنی ارائه نکرد و آن را به جلسات بعد موکول کرد.

سرتیپ آشتیانی افزود، البته این موضوع، مهم و قابل پیگیری نیست زیرا خیلی از صحبت‌ها بر اساس اظهارات بی‌پایه و اساس و شایعات مطرح شده است.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران تصریح کرد، همکاری نظامی جمهوری اسلامی ایران و روسیه از قدیم وجود داشته اما برای استفاده از پهپاد ایران در جنگ اوکراین همکاری شکل نگرفته است.

هشدار ایران: تحقیقات سازمان ملل از پهپادهای ادعایی در اوکراین غیرقانونی است

کلیدواژه