قوس 24, 1401 09:13 Asia/Kabul
  • سخنگوی آژانس بین المللی انرژی اتمی: بازرسان فنی این سازمان روز یکشنبه به تهران می‌آیند
    سخنگوی آژانس بین المللی انرژی اتمی: بازرسان فنی این سازمان روز یکشنبه به تهران می‌آیند

سخنگوی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از سفر بازرسان فنی این نهاد بین المللی به تهران در روز یکشنبه هفته آینده خبر داد.

به گزارش رادیو دری، یک سخنگوی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز چهارشنبه اعلام کرد، بازرسان فنی این نهاد بین المللی روز یکشنبه 18 دسامبر 2022 (27قوس) به دعوت ایران و برای رسیدگی به مسائل پادمانی باقی‌مانده که قبلاً توسط رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گزارش شده بود، در تهران حضور خواهند داشت.

پیش از این نیز محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در حاشیه نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران با اعلام این که مسئولان آژانس در روز‌های آینده به تهران می‌آیند، گفت: تعاملات ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برقرار بوده و امید است در جهت رفع موانعی که وجود دارد، گامی به جلو برداشته شود.

شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی 22 نوامبر/1قوس در نشست فصلی خود تحت فشار شدید سیاسی کشورهای آمریکا، بریتانیا، فرانسه و آلمان قطعنامه‌ای ضد فعالیت‌های صلح آمیز هسته‌ای ایران به تصویب رساند.

این سومین قطعنامه شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ضد ایران پس از اجرایی شدن برجام و بسته شدن پرونده مسائل ادعایی پادمانی است که با فشار رژیم صهیونیستی در شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی صادر شد.

مخالفت جامعه جهانی با قطعنامه ضدایرانی شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی

کلیدواژه