جدی 12, 1401 11:32 Asia/Kabul
  • سرلشکر صفوی: نظم جدیدی در جهان و منطقه در حال شکل گیری است
    سرلشکر صفوی: نظم جدیدی در جهان و منطقه در حال شکل گیری است

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوای ایران در آستانه سالروز شهادت سردار سلیمانی تصریح کرد، نظم جدیدی در جهان و منطقه در حال شکل گیری است و قدرت تک قطبی هژمونیک آمریکا کاملا شکست خورده است.

سوم ژانویه 2022/ 13 جدی 1401، سالروز شهادت سردار سپهبد "قاسم سلیمانی" است؛ سردار سپهبد «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سوم ژانویه 2020/ 13 جدی 1398 در حالیکه  به دعوت رسمی مقامات عراق به این کشور سفر کرده بود، در حمله هوایی نیروهای متجاوز و تروریست آمریکایی نزدیک فرودگاه بغداد، به همراه «ابومهدی المهندس» نایب‌ رئیس بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) و 8 نفر از همراهانش به شهادت رسید.

به گزارش رادیو دری، سردار سرلشکر «سید یحیی رحیم صفوی» دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوای ایران روز دوشنبه در همایش ملی مکتب شهید سلیمانی و نظم جدید جهانی افزود، آمریکایی های در چند دهه گذشته اشتباهات بزرگی را مرتکب شدند و شکست های بزرگی خوردند.

سرلشکر صفوی، یکی از اشتباهات استراتژیک دونالد ترامپ رییس جمهوری وقت آمریکا را ترور سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس و همراهانشان دانست و تصریح کرد، آمریکایی ها تصور کردند با شهادت این بزرگواران جبهه مقاومت از هم پاشیده خواهد شد ولی این جبهه پیروزهایی را کسب کرد.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوای ایران افزود، آمریکا بیست سال بیش از هشت هزار میلیارد دلار در افغانستان هزینه کرد اما با سی و پنج هزار کشته و بدون دستاور مجبور به فرار از افغانستان شد.

سرلشکر صفوی با بیان اینکه آمریکایی ها  انقلاب اسلامی را نمی‌فهمند اظهار کرد، دو صحنه رویارویی قاره ای  و منطقه ای مشاهد می شود؛ یکی جبهه مقاومت انقلاب اسلامی و دیگری جبهه استکبار است که اخیر برای تحمیل اراده خود و دسترسی به مسایل سیاسی و اقتصادی جنگ ترکیبی راه انداختند.

سرلشکر صفوی با تاکید بر اینکه جبهه مقاومت نظم جدید جهانی را در مقابل جبهه استکبار رقم خواهد زد گفت، جبهه مقاومت به رهبری رهبر معظم انقلاب، راهبردش نفوذ فرهنگی از طریق قدرت نرم و ایستادگی در مقابل جبهه استکبار است.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوای ایران خاطرنشان کرد، در سی سال گذشته رهبر معظم انقلاب جبهه مقاومت را از شرق مدیترانه تا آسیای مرکزی گسترش دادند و تقویت کردند و سردارانی همچون حاج قاسم سلیمانی به تبعیت از رهبر معظم انقلاب این جبهه را بسط و گسترش دادند و هم در میدان مبارزه و هم در میدان دیپلماسی خوش درخشیدند.

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب: سردار سلیمانی موجب وحدت دوباره شد

کلیدواژه