جدی 19, 1401 12:19 Asia/Kabul
  • رهبر معظم انقلاب: هدف اغتشاشات از بین بردن نقاط قوت کشور بود، نه برطرف کردن ضعف‌ها
    رهبر معظم انقلاب: هدف اغتشاشات از بین بردن نقاط قوت کشور بود، نه برطرف کردن ضعف‌ها

رهبر معظم انقلاب اسلامی حوادث تحول‌آفرین تاریخ را در بر دارنده تجربیات بزرگِ درس‌آموز و یا متضمن یک سنت الهی خواندند.

به گزارش رادیو دری؛ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای روز دوشنبه در سالروز قیام تاریخی مردم قم در ۱۹ دی ۱۳۵۶(۹ ژانویه  ۱۹۷۸)  در دیدار جمعی از مردم این شهر، زنده نگه داشتن و درس‌آموزی از حادثه عظیم ۱۹ دی ۵۶ قم را ضروری برشمردند و گفتند: نهضت عظیمی که به پرچمداری مردم مؤمن و انقلابی قم در سراسر کشور آغاز شد، سرنگونی رژیم دیکتاتوری، بیرون کشیدن ایران از هاضمه غرب و احیای هویت تاریخی و اسلامی کشور را دنبال می‌کرد، چرا که ایرانِ زمان پهلوی در زیر دست و پای فرهنگ غلط و تسلط سیاسی- نظامی امریکایی‌ها له شده بود.

رهبر معظم انقلاب اسلامی سپس به تحلیل هدف طراحان اغتشاشات اخیر پرداختند و گفتند: دست دشمن خارجی در این حوادث کاملاً عیان بود و اینکه تا گفته می‌شود دخالت دشمن خارجی، عده‌ای آن را انکار می‌کنند و می‌گویند این حوادث تقصیر شما است، صحیح نیست.

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به نقش‌آفرینی آشکار و غیرقابل اغماض آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها در حوادث اخیر خاطرنشان کردند: مهمترین وسیله دشمن در این اغتشاشات، کار تبلیغاتی و وسوسه از طریق فضای مجازی و رسانه‌های غربی، عربی و عبری بود.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در تبیین این مساله به هدف قرار دادن نقاط قوتی همچون امنیت کشور، متوقف کردن پیشرفت علمی از طریق به تعطیلی کشاندن مراکز تحصیلی و علمی، متوقف کردن رشد تولید داخلی و همچنین متوقف کردن مسائل در حال رونق‌گیری مانند گردشگری اشاره کردند و افزودند: البته در اینکه مشکل اقتصادی و معیشتی وجود دارد شکی نیست، اما آیا این مشکل با آتش زدن سطل زباله و اغتشاش خیابانی حل می‌شود؟

حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: بدون تردید این کارها خیانت است و دستگاههای مسوول نیز با خیانت، برخورد جدی و عادلانه می‌کنند.

ایشان پیروزی انقلاب و نجات ایران از سلطه سنگین آمریکا را علت اصلی دشمنی با نظام اسلامی برشمردند و با اشاره به انتشار سندی طبقه‌بندی شده از یک مرکز معتبر آمریکایی مبنی بر دستور «جیمی کارتر» رئیس‌جمهوری وقت آمریکا برای سرنگونی جمهوری اسلامی، آن هم فقط ۱۰ ماه پس از پیروزی انقلاب گفتند: بر اساس این سند، کارتر به سازمان سیا دستور می‌دهد که جمهوری اسلامی را سرنگون کند و اولین راهبردی که برای سرنگونی ذکر کرده، استفاده از ابزار تبلیغات است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی دفاع مقدس را نمونه درخشان نتیجه گرفتن ملت از احساس تکلیف، ورود بهنگام و به جان خریدن خطرها برشمردند و گفتند: صدام دیکتاتور معدوم عراق با امکانات فراوان و پشتیبانی آمریکا، شوروی، ناتو و کشورهای مرتجع و با هدف تجزیه ایران حمله کرد اما ایران در این جنگ احزاب پیروز شد و آنها هیچ غلطی نتوانستند بکنند و حتی یک وجب از خاک کشور جدا نشد.

۱۹دی/جدی ۱۳۵۶ (۹ ژانویه  ۱۹۷۸) مردم، مدرسان و طلاب حوزه علمیه قم (جنوب تهران) در اعتراض به اهانت رژیم پهلوی به شخصیت حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران تظاهرات کردند که عوامل امنیتی رژیم پهلوی تعداد زیادی از معترضان را به خاک و خون کشیدند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی : مبارزه و درگیری اصلی با استکبار جهانی است

افشای ابعاد جدیدی از نقش غرب در اغتشاشات اخیر در ایران

کلیدواژه