جدی 21, 1401 14:14 Asia/Kabul
  • خرید تسلیحات از ایران بیانگر دانش جمهوری اسلامی در عرصه بین‌المللی است
    خرید تسلیحات از ایران بیانگر دانش جمهوری اسلامی در عرصه بین‌المللی است

رئیس امور بین‌الملل وزارت دفاع ایران گفت: خرید تسلیحات کشورها از ایران بیانگر تبلور دانش جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین المللی است.

به گزارش رادیو دری به نقل از ایرنا، سردار سرتیپ دوم «سید حمزه قلندری» رئیس امور بین‌الملل وزارت دفاع ایران با اشاره به اهمیت علم و فناوری در دین مبین اسلام، افزود: در چارچوب رویکرد اسلام به هیچ وجه نمی‌توان علم و فناوری را از دایره قدرت خارج ساخت؛ چراکه مبانی دینی مکتب اسلام توجه خاصی به حوزه دست یابی به علم و دانش افزایی دارد.
رئیس امور بین‌الملل وزارت دفاع ایران با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بر دست یابی به علم و فناوری گفت: همواره موضوعات و مباحث علمی در صدر مطالبات و توجهات رهبر معظم انقلاب اسلامی قرار داشته و سابقه توجه خاص به اینگونه مباحث در منظر ایشان به چند دهه قبل برمی گردد.
سرتیپ قلندری تصریح کرد: تجربه تاریخی نشان داده است که دشمن در دست یابی ملت ایران به تکنولوژی و علم همواره واکنش منفی و سخت نشان داده است؛ هر گاه ایران در جهت دست یابی به علم و فناوری حرکت کرده‌ دشمن در قالب تبلیغات سو و اثرگذاری منفی بر افکار عمومی ممانعت کرده است.
رئیس امور بین الملل وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران با بیان اینکه صنایع دفاعی ایران هم پیشرو و هم پیشران است، چون در لبه تکنولوژی پیشرفت قرار دارد، افزود: رسیدن به علم و فناوری جایگاه و سطح جمهوری اسلامی را در عرصه بین‌المللی تغییر می‌دهد، همچنانکه وقتی صحبت از درخواست دیگر کشورها برای خرید تسلیحات از ایران می‌شود در واقع این بیانگر تبلور دانش جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین‌المللی است.

وزارت دفاع ایران: ارتش در کنار سپاه پاسداران، آماده دفاع از آرمان‌های انقلاب است

کلیدواژه