دلو 01, 1401 15:21 Asia/Kabul
  • همایش ملی افغانستان و چشم‌اندازهای آینده در دانشگاه فردوسی برگزار می شود
    همایش ملی افغانستان و چشم‌اندازهای آینده در دانشگاه فردوسی برگزار می شود

نخستین همایش ملی افغانستان و چشم‌اندازهای آینده با مشارکت انجمن فعالان اقتصادی، در دانشگاه فردوسی مشهد، مرکز استان خراسان رضوی، شمال شرق ایران برگزار می‌شود.

به گزارش رادیو دری، نخسیتن همایش ملی افغانستان و چشم‌اندازهای آینده  دارای چهار محور سیاسی، حقوقی، اقتصادی و فرهنگی است و موضوعاتی نظیر طالبان و سیاست داخلی و خارجی افغانستان، رودخانه‌های مرزی و روابط بین ایران و افغانستان، موانع شناسایی طالبان، حقوق بین‌الملل و مسائل افغانستان، جایگاه افغانستان در اقتصاد سیاسی، آینده زنان افغانستان و تهدیدها و فرصت‌های مهاجران افغانستانی در ایران، مورد بررسی قرار می‌گیرد.
علاقه‌مندان می‌توانند جهت اطلاع بیشتر به سایت همایش به آدرس https://afghanistanconf01.um.ac.ir/Home/Indexمراجعه کنند.
همایش ملی افغانستان و چشم اندازهای آینده در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) ثبت شده است و مجموعه چکیده‌ها و مقالات همایش ملی افغانستان در این پایگاه نمایه خواهد شد.
شهر مشهد و دانشگاه فردوسی به واسطه نزدیکی و میزبانی از شهروندان افغانستان و همچنین با توجه به اهمیت تحولات سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی افغانستان برای جمهوری اسلامی ایران و پیوندهای عمیق بین دو کشور، برای بررسی تحولات افغانستان، تاثیرات مختلف آن بر منطقه و جمهوری اسلامی و یادآوری پیوندهای ناگسستنی مردم و فرهنگ این دو کشور، همایش ملی افغانستان و چشم اندازهای آینده در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار می‌شود.

 

 

کلیدواژه