دلو 09, 1401 15:06 Asia/Kabul
  • اگر قرار باشد ضد سپاه پاسداران اقدامی انجام شود، پاسخ ایران سخت خواهد بود
    اگر قرار باشد ضد سپاه پاسداران اقدامی انجام شود، پاسخ ایران سخت خواهد بود

وزیر امور خارجه ایران گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک نهاد حاکمیتی موثر جمهوری اسلامی ایران و تحریم این نهاد واکنش و پاسخ جمهوری اسلامی ایران بسیار سخت خواهد بود.

پارلمان اروپا در ادامه اقدامات ضدایرانی و مواضع مداخله‌جویانه اخیر خود در امور ایران، 18 ژانویه با تصویب طرحی ضدایرانی، قرار گرفتن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در فهرست موسوم به "تروریستی" اتحادیه اروپا را خواستار شد.
مصوبات پارلمان اروپا الزام‌آور نیست و تنها در حکم پیشنهاد به شورای اروپا است.
به گزارش رادیو دری،«حسین امیرعبداللهیان» وزیر امورخارجه ایران روز یکشنبه در دیدار با ۴ نماینده تحریم شده مجلس شورای اسلامی ایران افزود: اینکه پارلمان اروپا چنین تصمیمی را گرفت و چنین اقدامی را انجام داد، نشان‌دهنده این است که آنان درک درستی از فضای داخلی ایران و حتی ایرانیان خارج از کشور ندارند.
امیرعبداللهیان افزود: به مقامات اتحادیه اروپا به صراحت گفته شد که اگر قرار باشد درخصوص سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اقدامی انجام دهید که تاثیری در نهاد حاکمیتی موثر جمهوری اسلامی ایران و بخش نظامی رسمی جمهوری اسلامی بگذارد واکنش و پاسخ جمهوری اسلامی ایران بسیار سخت خواهد بود.
وزیر امورخارجه ایران تصریح  کرد: کشورهای اروپایی وضعیت خودشان و آسیب‌پذیری‌هایشان را کاملاً می‌دانند بعد از اینکه در پارلمان اروپا تصمیم غیرالزام‌آور تحریم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گرفته شد، شورای وزیران اتحادیه اروپا بحث‌های زیادی کرده و به این جمع‌بندی رسیدند که نمی‌توانند با آتش بازی کرده و سناریوی دومی را پیگیری کردند و آن این است که تعدادی از اشخاص از جمله  نمایندگان مجلس شورای اسلامی را در لیست تحریمی خودشان قرار دادند.
شورای اروپا 23 ژانویه، 37 فرد و نهاد ایرانی را به تحریم های خود اضافه کرد.

سخنگوی سپاه: سپاه بدون توجه به عملیات روانی و رسانه ای دشمن به ماموریت های خود می پردازد

کلیدواژه