دلو 27, 1401 08:51 Asia/Kabul
  • ایران خواستار موضع فعالانه‌تر جامعه‌بین‌الملل علیه تحریم‌های آمریکا شد
    ایران خواستار موضع فعالانه‌تر جامعه‌بین‌الملل علیه تحریم‌های آمریکا شد

نمایندگی ایران در اتحادیه اروپا با اشاره به پیامدهای غیرانسانی تحریم‌های ظالمانه آمریکا، از جامعه بین‌الملل خواست برای محافظت از نظم بین‌المللی مبتنی بر قانون، موضع فعالانه‌تری را برای توقف این روند غیرقانونی اتخاذ کنند.

تحریم همواره به عنوان یکی از مهم‌ترین ابزارهای فشار آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران به کار گرفته است. اگرچه آمریکا مدعی است که این تحریم‌ها هوشمند هستند و مردم ایران را هدف قرار نمی‌دهند، اما مایک پمپئو، وزیر خارجه سابق آمریکا در کتاب خود که اخیرا منتشر شد رسما اذعان کرد هدف تحریم‌ها فشار بر مردم ایران برای مقابله با نظام جمهوری اسلامی است. 

به گزارش رادیو دری، نمایندگی ایران در اتحادیه اروپا روز چهارشنبه با انتشار یک کلیپ ویدیویی در توئیتر توصیح داد: اگرچه آسیب و درد ناشی از تحریم‌های غیرقانونی امریکا علیه مردم ایران را نمی‌توان اندازه‌گیری کرد اما آنطور که باید و شاید به ابعاد مخرب آن توجه نشده است.

در این کلیپ آمده است، معافیت‌های به اصطلاح بشردوستانه آمریکا صرفا روکشی توجیهی و تزئینی برای اقداماتی است که عمیقا غیرانسانی و اساسا غیراخلاقی هستند.

در ادامه به وضعیت بیماران پروانه‌ای در ایران اشاره و توضیح داده می‌شود که این افراد در نتیجه تحریم‌های دولت دونالد ترامپ که از سوی دولت جو بایدن تقویت شد، دسترسی خود را به داروهای حیاتی از دست داده‌اند. 

در پایان نمایندگی ایران در اتحادیه اروپا تصریح می‌کند: جامعه جهانی نباید خود را در برابر قتل خاموش ایرانیان توسط تحریم‌های آمریکا به خواب بزند و این روند غیرقانونی را متوقف کند. رسانه‌ها هم باید سکوت خود را بشکنند و آثار مخرب تحریم‌ها را گزارش کنند. زمان اقدام اکنون است.

وزیر بهداشت ایران: تحریم‌های آمریکا بر بخش داروی ایران جنایت علیه بشریت است

کلیدواژه