حوت 03, 1401 15:45 Asia/Kabul
  • امیرعبداللهیان: ایران آماده جمع‌بندی گفت و گوهای هسته ای است
    امیرعبداللهیان: ایران آماده جمع‌بندی گفت و گوهای هسته ای است

وزیر امور خارجه ایران گفت: جمهوری اسلامی از مذاکره در مسیر دیپلماسی استقبال می‌کند و برای جمع بندی گفت وگوها به منظور رسیدن به یک توافق خوب، قوی و پایدار آماده است.

به گزارش رادیو دری،«حسین امیرعبداللهیان» وزیر امورخارجه ایران روز چهارشنبه در کنفرانس خبری مشترک با «فواد حسین» وزیر امورخارجه عراق در بغداد گفت: برکسی پوشیده نیست که دولت عراق در مسیر گفت وگو برای لغو تحریم‌های ظالمانه ایران، مذاکرات وین و جمع بندی نهایی مذاکرات هسته‌ای  اقدامات مثبت و سازنده ای داشته است.

امیرعبداللهیان افزود: ایران آمادگی دارد بر مبنای مذاکرات قبلی و خطوط قرمز  مورد نظر خود در مسیر جمع‌بندی مذاکرات وین قدم بردارد، البته اظهارات و پیام های متناقضی از طرف آمریکایی‌ها دریافت می شود و  در عرصه رسانه نیز، برخی مقامات آمریکایی سخنان متناقضی می گویند.

وزیر امورخارجه ایران با بیان اینکه ایران هیچ گاه دنبال دستیابی به سلاح هسته ای و بمب اتمی نبوده و نخواهد بود و فتوای رهبر معظم انقلاب اسلامی در این موضوع وجود دارد ابراز امیدواری کرد: «رافائل گروسی» مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در سفر روزهای آینده به تهران، با نگاه فنی و به دور از هیجانات سیاسی نسبت به حل و فصل موضوع با ایران به توافق برسد.

رئیس دستگاه سیاست خارجی ایران همچنین گفت: ایران از دولت و ملت عراق برای اجرای مصوبه پارلمان این کشور در خصوص (لزوم) خروج نظامیان خارجی از این کشور حمایت می کند.

امیرعبداللهیان درباره همکاری‌های اقتصادی و تجاری و گردشگری بین تهران و بغداد نیز گفت: درخصوص همکاری‌های ترانزیتی و گردشگری و زیارتی میان دو کشور، تکمیل خط آهن بصره - شلمچه و کرمانشاه - خسروی - منظریه - بغداد در دستور کار جدی دو طرف قرار دارد.

«حسین امیرعبداللهیان» وزیر امورخارجه ایران در پاسخ به دعوت رسمی «فواد حسین» وزیر امور خارجه عراق سه‌شنبه شب در صدر هیاتی وارد بغداد شد.

امیرعبداللهیان: مذاکره برای مذاکره را برنمی‌تابیم

امیرعبداللهیان: آمریکا همچنان پیگیر مذاکره با ایران است

امیرعبداللهیان: پیام‌هایی از طرف‌های مقابل برجامی دریافت شد

کلیدواژه