حوت 13, 1401 08:59 Asia/Kabul
  • کنعانی خطاب به آلمان: درباره کاربرد سلاح‌های شیمیایی علیه مردم ایران پاسخگو باشید
    کنعانی خطاب به آلمان: درباره کاربرد سلاح‌های شیمیایی علیه مردم ایران پاسخگو باشید

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در واکنش به اظهارات مداخله جویانه وزیر خارجه آلمان درباره مسمومیت دانش آموزان ایرانی گفت: آلمان باید نسبت به مسمومیت‌های شیمیایی از طریق گازهای سمی پاسخگو باشد.

در روزهای گذشته تعدادی از دانش آموزان مدارس در برخی شهرهای ایران دچار مسمومیت شدند که گروه های ارزیابی و تخصصی در حال بررسی علت ماجرای این مسمومیت هستند.

به گزارش رادیو دری، «ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (جمعه)در واکنش به توئیت وزیر خارجه آلمان در خصوص مسمومیت برخی از دانش آموزان ایرانی در توئیتی نوشت: از جمله حقایق تلخ که هنوز نیاز به شفاف سازی دارد، مسمومیت‌های شیمیایی از طریق گازهای سمی آلمانی در دوره جنگ تحمیلی رژیم بعث علیه ایران است که دولت آلمان مسؤول آن است.

کنعانی خطاب به وزیر خارجه آلمان افزود: این اقدام مخرب و ضد امنیتی در حال بررسی است و دولت ایران در شناسایی مجرمان و ریشه کن کردن این بدخواهی بسیار جدی است.

سخنگوی وزارت خارجه ایران تاکید کرد: اجازه ایجاد ناامنی برای دختران دانش آموز ایرانی با انگیزه‌های سیاسی را نخواهیم داد.

«حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه ایران نیز روز جمعه در توئیتی نوشت: واکنش مداخله‌آمیز برخی مقامات غربی به موضوع مسمومیت مشکوک دانش‌آموزان دختر ایرانی، تداوم جنگ ترکیبی دشمن است.

در همین حال «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهوری اسلامی ایران نیز از دستور ویژه به وزیران کشور و اطلاعات ایران برای بررسی موضوع مسمومیت دانش آموزان ایرانی خبر داد.

خطیب نماز جمعه تهران: با عوامل مسمومیت دانش‌آموزان در ایران برخورد قاطع شود

کلیدواژه