حوت 19, 1401 12:28 Asia/Kabul

وزیر امور خارجه ایران در دیدار با بشار اسد رئیس جمهوری سوریه در دمشق، گشایش‌های اخیر در روابط کشور‌های عربی با سوریه را واقع گرایانه و گامی مثبت در مسیر همبستگی اسلامی دانست.

به گزارش رادیو دری؛ حسین امیرعبداللهیان در این دیدار با تاکید بر موضع مستحکم ایران درباره ضرورت رفع محاصره ظالمانه آمریکا و کشور‌های غربی علیه سوریه و لزوم جلب حمایت‌ها و کمک‌های بین‌المللی برای زلزله‌زدگان سوری افزود:  ارسال کمک‌های مخلصانه از سوی گروه‌های مقاومت به مردم سوریه، تجلی همبستگی و حمایت محور مقاومت از دولت و مردم سوریه است.

وزیر امور خارجه ایران حملات مکرر رژیم صهیونیستی به سوریه را قاطعانه محکوم کرد و گفت: حمله وحشیانه اخیر رژیم صهیونیستی در بحبوحه زلزله سوریه ناشی از خوی تجاوزکارانه و ضد انسانی این رژیم غاصب و همچنین سرآسیمگی آن رژیم نژادپرست از تغییر معادلات سیاسی در سوریه است.

امیرعبداللهیان اضافه کرد: رژیم صهیونیستی سعی دارد افکار عمومی را از اوضاع رو به وخامت و تحولات داخلی در سرزمین‌های اشغالی فلسطین منحرف کند.

در این دیدار رئیس جمهوری سوریه هم از پیام‌ها و مواضع همبستگی و همدردی رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهوری ایران و کمک‌ها و حمایت‌های دولت و ملت این کشور از زلزله زدگان سوریه قدردانی کرد.

بشار اسد افزود: بازدید وزیر خارجه ایران از مناطق زلزله زده سوریه نشان داد که حمایت‌های دولت و ملت ایران از سوریه و زلزله‌زدگان سوری تنها یک حمایت مادی نیست، بلکه جنبه‌های قوی معنوی دارد و ارزشمند است، ضممن اینکه در شرایط حساس تحولات منطقه‌ای، این سفر یک معنای عمیق سیاسی نیز به همراه دارد.

انتقاد امام جمعه موقت تهران از رفتار غرب در قبال زلزله‌زدگان سوریه

امیرعبداللهیان: نیروهای بیگانه از سوریه خارج شوند

کلیدواژه