حمل 04, 1402 11:27 Asia/Kabul
  • توصیه ایران به فرانسه: به جای آشوب در دیگر کشورها، صدای مردم خود را بشنوید
    توصیه ایران به فرانسه: به جای آشوب در دیگر کشورها، صدای مردم خود را بشنوید

سخنگوی وزارت خارجه ایران با اشاره به اخبار منتشر شده درباره به آتش کشیدن شهرداری «بوردو» فرانسه، خطاب به مقامات فرانسوی تاکید کرد: به جای آشوب آفرینی در دیگر کشورها، صدای مردم خود را بشنوید و از خشونت‌ علیه آنان بپرهیزید.

به گزارش رادیو دری، ناصر کنعانی امروز (جمعه) در یک رشته توئیت در پی اعتراضات در فرانسه نوشت: در خبرها آمده است که معترضان فرانسوی شهرداری «بوردو» را به آتش کشیده و آتش‌نشانان نیز به معترضان پیوسته‌اند.

وی افزود: ایران از تخریب و آشوب حمایت نمی‌کند، اما می‌گوید به جای آشوب آفرینی در دیگر کشورها، صدای مردم خود را بشنوید و از خشونت‌ علیه آنان بپرهیزید.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران تصریح کرد: دولت فرانسه باید با مردم خود گفت‌وگو کند و صدایشان را بشنود؛  زیرا ‏این‌گونه خشونت ورزی، هیچ سنخیتی با نشستن بر کرسی درس اخلاق و موعظه به دیگران ندارد.

‏ کنعانی تاکید کرد: معترضان در فرانسه منتظرند تا کلیپ جمعی وزرای زن اروپایی، استرالیایی و کانادایی را در حمایت از زنان معترض فرانسوی ببینند.

به دنبال تصویب طرح جنجالی موسوم به اصلاحات بازنشستگی در فرانسه، تظاهرات مردم این کشور در اعتراض به این طرح همچنان ادامه دارد و پلیس این کشور با معترضان فرانسوی درگیر شده است.

این تظاهرات که از 17 مارس آغاز شده، نهمین دور اعتراضاتی است که اتحادیه‌های بزرگ فرانسه از ژانویه به این سو برنامه‌ریزی کرده‌اند.

وزارت کشور فرانسه بامداد جمعه اعلام کرد که در این تظاهرات، ۱۲۳ نیروی امنیتی مجروح و ۸۰ نفر از معترضان جمله ۵۸ نفر در پاریس بازداشت شدند.

مقامات دولت فرانسه در دوره اغتشاشات در ایران، با اظهارات مداخله جویانه، مدام بر آتش آشوب ها در ایران می دمیدند و از اغتشاشگران حمایت رسمی می کردند.

امیرعبداللهیان: مواضع فرانسه در تشویق اغتشاش در ایران غیردوستانه است

امیرعبداللهیان: مداخله فرانسه در امور داخلی ایران غیر قابل قبول است

کلیدواژه