علی لاریجانی : ایران بسته ای برای مقابله با تحریم های جدید آمریکا تهیه کرده است
(last modified 1395-09-25T04:16:23+00:00 )
قوس 25, 1395 08:46 Asia/Kabul
  • علی لاریجانی : ایران بسته ای برای مقابله با تحریم های جدید آمریکا تهیه کرده است

رئیس مجلس شورای اسلامی ایران گفت ، جمهوری اسلامی بسته مطالعه شده ای را برای مقابله با تحریمهای جدید آمریکا تهیه کرده است .

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما ، "علی لاریجانی "رئیس مجلس شورای اسلامی ایران روزچهارشنبه در سخنانی درشهر گرگان درشمال ایران درباره بحث هسته ای وتحریم های جدید آمریکا ضد ایران گفت: این بحث در شورای عالی امنیت ملی ، شورای هسته ای ایران مطرح شد ومجموعه تصمیماتی گرفته ورفتاری متناسب اعمال می شود .

رئیس مجلس شورای اسلامی ایران همچنین افزود ،مذاکرات هسته ای ایران نشان داد که می توان سخت ترین مسایل منطقه را در صحنه بین المللی با گفت گو حل کرد.

لاریجانی افزود ،موضوع هسته ای به دنیا نشان داد که ایران طرفدار منطق دیپلماسی و اهل مذاکره است .

در همین چارچوب در پی اهمال، تعلل و نقض برجام از طرف آمریکا و پیرو تصمیمات شورای عالی امنیت ملی و هیات نظارت بر برجام، رییس جمهوری اسلامی ایران دستورهای جداگانه ای را خطاب به وزیر امور خارجه و رییس سازمان انرژی اتمی ایران درخصوص رسیدگی و پیگری نقض برجام از طرف آمریکا صادر کرد.

سنای آمریکا اخیرا مصوبه مجلس نمایندگان آمریکا مبنی بر تمدید 10 ساله «قانون تحریم ایران» موسوم به I.S.A را با 99 رای موافق و بدون هیچ رای مخالف تصویب کرد و به این ترتیب، کنگره آمریکا به ادامه تحریم‌های ایران تا پایان سال 2026 رای داد.

 

 

کلیدواژه