ثور 19, 1402 13:01 Asia/Kabul
  • ایران بیشترین تعداد پناهندگان را سال‌های طولانی در خود جای داده است
    ایران بیشترین تعداد پناهندگان را سال‌های طولانی در خود جای داده است

جانشین موقت کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد در ایران گفت: ایران بیشترین تعداد پناهندگان را در سالیان طولانی پناه داده است.

به گزارش رادیو دری، خانم «اینا گلادکوا» جانشین موقت کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در ایران روز سه‌شنبه در دیدار سفیران کشورهای سوئیس، فرانسه و اتریش در ایران با استاندار کرمان، جنوب ایران افزود: فرصت ویژه ای ایجاد شد تا از نزدیک واقعیت مربوط به پناهندگان در استان کرمان بررسی و کارهای خوبی که برای اتباع در زمینه های بهداشت و آموزش انجام شده و برای جامعه جهانی قابل قبول است، گزارش شود.

گلادکوا با اشاره به خدمات شایان جمهوری اسلامی به جمعیت اتباع تصریح کرد: ایران از کشورهایی است که بیشترین تعداد پناهندگان را در سالیان طولانی در خود جای داده و درخواست کمک‌های بیشتر به ایران در این زمینه به کشورهای اروپایی و سازمان ملل متحد منعکس خواهد شد.

جانشین موقت کمیساریای عالی سازمان ملل در ایران افزود: سیاست‌های داخلی استان کرمان نیز در جهت منافع اتباع است و تعداد زیادی از اتباع در این استان حضور دارند.

«وولف دیتریش هایم» سفیر اتریش در ایران نیز گفت: دو سال پیش به دنبال حاکم شدن طالبان در افغانستان بسیاری از اتباع این کشور به کشورهای دیگر از جمله ایران و اتریش پناهنده شدند.

دیپلمات اتریش افزود: کشورش فعالیت های خوبی با کمیساریای پناهندگان  سازمان ملل متحد در زمینه پناهندگان دارد و با تمرکز ویژه در آموزش و مهارت اتباع در استان کرمان تلاش خواهد کرد.

جمهوری اسلامی ایران بیش از چهل سال است که میزبان مهاجران افغانستانی بوده و اکنون دستکم ۵ میلیون نفر از آنان در ایران به سر می‌برند و از امکانات موجود در جمهوری اسلامی ایران همچون شهروندان ایرانی بهره مند هستند.

تحولات اخیر در افغانستان نیز سبب شد که موج جدیدی از اتباع افغانستانی به سمت ایران راهی شوند و جمهوری اسلامی ایران علیرغم مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم های ظالمانه و بدون  کمک‌های بین‌المللی، هیچ مانعی برای ورود آنان ایجاد نکرد و میزبان شایسته برای این مهاجران بوده است.

کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل: ایران از میزبانان شایسته پناهندگان است

قدردانی کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل از میزبانی ایران از پناهندگان افغانستانی

کلیدواژه