جوزا 03, 1402 11:58 Asia/Kabul

رهبر معظم انقلاب اسلامی با تکریم عظمت و جایگاه نهاد مجلس شورای اسلامی، شأن قانون‌گذاری مجلس را از شأن نظارتی آن بسیار بالاتر و مهمتر برشمردند.

به گزارش رادیو دری،حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی روز چهارشنبه در دیدار نمایندگان دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی ایران، این مجلس را در مجموع و در نگاهی کلی، مجلسی انقلابی، جوان، پرتحرک و دارای مصوبات خوب برای رفع مشکلات کشور خواندند و با تبیین الزامات قانون‌گذاری از جمله "اثرناپذیری از جوزدگی و ملاحظات جناحی" گفتند: در سال آخر مجلس، کارهای بزرگی چون بررسی و تصویب برنامه هفتم توسعه، تصویب قوانین لازم برای تحقق شعار سال یعنی مهار تورم و رشد تولید، و بررسی لوایح و طرح‌های نیمه کاره را با تلاش بی‌وقفه به سرانجام برسانید.

ایشان توجه کامل به سیاست‌های کلی را در هر نوع قانون‌گذاری کاملاً ضروری دانستند و گفتند: قانون را با سلامت، طهارت، و برای رضایت و نصرت خدا بنویسید که اگر این باشد، حتما برکت می‌یابد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی شناخت مشکلات کشور و قانون‌گذاری برای حل آنها را از خصوصیات مجلس یازدهم برشمردند و افزودند: عمده قوانین برای مبارزه با فساد، رفع تبعیض، رفع انحصار و بهبود فضای کسب و کار و با "قاطعیت و صراحت" تصویب شده است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌‍‌ای برخی مصوبات مجلس فعلی را راهبردی دانستند و گفتند: قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها، مصوبه‌ای اساسی و مهم بود که کشور را از سرگردانی در مساله هسته‌ای و حالت ندانم‌کاری نجات داد که نتایج اجرای آن حتی در عرصه جهانی مشاهده می‌شود.

ایشان، نگاه و رویکرد درست را نگاه تقریبی، مکمل بودن و یک پیکره دیدن مجموعه نظام دانستند و افزودند: رویکرد مجلس و دولت باید همکاری و هم‌افزایی باشد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در آغاز سخنانشان به مناسبت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر، این حماسه معجزه‌آسا را به آحاد ملت بزرگ ایران تبریک گفتند و با توصیه برای مطالعه کتاب‌هایی که درباره عملیات بیت‌المقدس نوشته شده است تصریح کردند: مهمتر از این فتح عظیم، ابتکارات، نقشه‌های جنگیِ قابل تدریس در دانشگاه‌های جنگ، فداکاری‌ها و رشادت‌های فوق طاقتِ متعارفِ بشر، شهیدان عالی‌مقام و جریان‌ها و حقایق دیگری هستند که در آن عملیات کم‌نظیر جاری بود که نباید گذاشت کمرنگ یا فراموش شوند.

رهبر معظم انقلاب: دست‌های بیگانه برای ایجاد مشکل بین ایران و همسایگان فعال است

سیاستمداران تراز انقلاب در بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی

کلیدواژه