رئیسی: انقلاب امام خمینی (ره)، تمام معادلات سیاسی را در جهان بهم ریخت
(last modified 1402-03-14T03:34:04+00:00 )
جوزا 14, 1402 08:04 Asia/Kabul
  • رئیسی: انقلاب امام خمینی (ره)، تمام معادلات سیاسی را در جهان بهم ریخت
    رئیسی: انقلاب امام خمینی (ره)، تمام معادلات سیاسی را در جهان بهم ریخت

رئیس جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه پیوند معنویت و سیاست از جلوه‌های سیره امام خمینی (ره) بود خاطرنشان کرد، انقلاب امام خمینی (ره)، تمام معادلات سیاسی را در جهان بهم ریخت و معادلات جدیدی شکل گرفت.

به گزارش رادیو دری، سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران شامگاه شنبه در شب سی و چهارمین سالگرد رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی، در جمع عاشقان و ارادتمندان امام خمینی (ره) در حرم مطهر ایشان، با بیان اینکه با وجود گذشت 34 سال از رحلت امام، اما ایشان زنده هستند، افزود: امروز راه، سیره و کلام راهگشای امام خمینی (ره) برای ملت ایران و دیگر ملل آزاده جهان، بیش از هر زمان دیگری در جهان رونق و رواج دارد.

رئیسی اظهار کرد، امام خمینی (ره)، جمهوری اسلامی را مبتنی و با پیوند میان اراده مردم و آرمان‌های الهی بنیان گذاشت، در حالی که بسیاری از بلاها و مصیبت‌های امروز جهان ناشی از جدایی سیاستمداران از معنویت است.

رئیس جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد، به عنوان مثال 70 سال جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان و بسیاری جنایات دیگر در جهان و ساخت و استفاده از سلاح‌های کشتار جمعی همه ناشی از همین دور افتادن سیاستمداران از معنویت است.

رئیسی با تاکید بر اینکه یکی از عوامل مهم و موثر بر شکل‌گیری نظم جدید جهانی، انقلاب اسلامی است، گفت: امروز شاخص‌های قدرتمندی و یکجانبه‌گرایی آمریکا در حال افول است و قدرت‌هایی جدید و نوظهور مثل سازمان‌های منطقه‌ای به ویژه در آسیا، در حال شکل‌گیری است.

رئیس جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی یک پای مهم و موثر این جریان در حال شکل‌گیری به نفع جریان مقاومت است، افزود: وضعیت رژیم صهیونیستی به عنوان مولود نامبارک آمریکا در منطقه، در تاریخ 70 ساله گذشته از شکل‌گیری این رژیم، هیچ زمانی به بدی امروز نبوده است و اینها شاخص‌ها و نمودهای قابل توجهی از شکل‌گیری نظم جدید جهانی هستند.

رئیسی با بیان اینکه امروز پرچم ایستادگی و مقاومت در دست رهبر معظم انقلاب اسلامی است، خاطرنشان کرد، هر کشوری بخواهد با ایران روابط داشته باشد، آماده تعامل و همکاری هستیم اما در برابر هر کشوری که قصد ایستادگی مقابل ملت ایران داشته باشد، مقاوم خواهیم ایستاد.

امام خمینی در نگاه اندیشمندان روس؛ فیلسوفی با اندیشه های جهانی

کلیدواژه