جوزا 28, 1402 16:53 Asia/Kabul
  • رئیسی : موفقیت صنعت هسته‌ای ایران با وجود تحریم‌ها الگویی برای دیگر صنایع است
    رئیسی : موفقیت صنعت هسته‌ای ایران با وجود تحریم‌ها الگویی برای دیگر صنایع است

رئیس جمهوری اسلامی ایران، در بازدید از نمایشگاه دستاوردهای صنعت هسته‌ای تاکید کرد: موفقیت صنعت هسته‌ای با وجود تحریم‌ها الگویی برای دیگر صنایع است.

رئیس جمهوری اسلامی ایران گفت: توانایی‌ها و فناوری‌هایی را که با وجود تحریم ها در صنعت هسته‌ای کسب شده باید به سایر صنایع، به‌ویژه خودروسازی سرریز کنیم تا به این مرحله از موفقیت برسند.

به گزارش رادیو دری،  " سید ابراهیم رئیسی " رئیس جمهوری ایران امروز (یکشنبه )  در بازدید از نمایشگاه توانمندی‌های صنعت هسته‌ای کشور گفت: دستاورهای صنعت هسته‌ای نشان‌ دهنده این واقعیت است که جوانان عزیز و دانشمندان این کشور چگونه تهدیدها و تحریم‌ها را به فرصت تبدیل کردند.

رئیس جمهوری ایران افزود :  برپایی این نمایشگاه پیامی از سوی صنعت هسته‌ای کشور برای سایر صنایع است، که چطور می‌توان با وجود بالاترین حجم از تحریم‌ها و تهدیدها به چنین سطحی از موفقیت رسید.

رئیسی،  در این بازدید با توضیحات کارشناسان و دست‌اندرکاران از جزئیات آخرین فعالیت‌ها و دستاوردهای صنعت هسته‌ای و تاثیرات آنها در زندگی روزمره مردم و نیز اقتصاد کشور آگاهی یافت.

رئیس جمهور همچنین  گفت: با اراده دانشمندان کشور در تبدیل دانایی به توانایی در عرصه هسته‌ای، امروز میلیون‌ها نفر از بیماری نجات یافته‌اند که این جزو افتخارات بزرگ کشور است.

رئیسی، تاکید کرد: برخی‌ها در دنیا تصور می‌کنند که خلق قدرت در تولید سلاح هسته‌ای است، اما جمهوری اسلامی ایران بارها اعلام کرده، با وجود اینکه چنین توانایی در کشور وجود دارد، اما با توجه باورهای دینی و تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی  هرگز به سمت تولید سلاح هسته‌ای نمی‌رویم.

خطیب جمعه تهران: صنعت هسته‌ای، موجب رفاه مردم می‌شود

کلیدواژه