جوزا 31, 1402 15:49 Asia/Kabul
  • استقبال ایران از ابتکار دبیرکل سازمان ملل برای نشست ۸ کشور حوزه خلیج فارس
    استقبال ایران از ابتکار دبیرکل سازمان ملل برای نشست ۸ کشور حوزه خلیج فارس

وزیر امور خارجه ایران گفت: ابتکار گفت‌وگوهای منطقه‌ای می‌تواند منجر به همکاری هشت کشور حوزه خلیج فارس شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، «حسین امیرعبداللهیان» روز چهارشنبه پس از گفت‌وگو با «بدر بن حمد البوسعیدی» وزیر امورخارجه عمان در مسقط در جمع خبرنگاران، به ابتکار «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد درباره گفت‌وگوهای منطقه‌ای اشاره کرد و گفت: ابتکار گفت‌وگوهای منطقه‌ای می‌تواند منجر به همکاری هشت کشور حوزه خلیج فارس شود.

وزیر امورخارجه ایران همچنین با قدردانی از تلاش‌های «هیثم بن طارق» سلطان عمان برای میانجی‌گری میان کشورهای منطقه گفت: تهران به ابتکارات سلطان عمان در قبال مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی و با هدف همکاری، صلح، ثبات و توسعه منطقه ارج می نهد.

امیرعبداللهیان درباره توافق‌های دوجانبه ایران و عمان هم گفت: اتفاق‌نظر در همه زمینه ها وجود دارد و در یک‌ونیم سال گذشته مسیر پیگیری توافق‌ها و اجرایی‌کردن اسناد به خوبی در حال پیشرفت است.

پس از توافق میان ایران و عربستان سعودی درباره ازسرگیری و عادی سازی روابط دوجانبه تلاش‌ها برای بهبود روابط با کشورهای عربی منطقه نیز افزایش یافته است.

«حسین امیرعبداللهیان» وزیر امورخارجه ایران روز چهارشنبه پس از دیدار و رایزنی‌ با مقامات عمانی، مسقط را به مقصد کویت ترک کرد.

امیرعبداللهیان: گسترش روابط همسایگی از محورهای سیاست خارجی متوازن ایران است

استقبال شورای همکاری خلیج فارس از احیای روابط ایران و عربستان

کلیدواژه