سرطان 31, 1402 10:36 Asia/Kabul
  • ایران واکنش سازمان همکاری اسلامی را به هتک حرمت قرآن کریم خواستار شد
    ایران واکنش سازمان همکاری اسلامی را به هتک حرمت قرآن کریم خواستار شد

وزیر امور خارجه ایران در تماس تلفنی با دبیرکل سازمان همکاری اسلامی،با اشاره به تکرار اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم در سوئد، نشست اضطراری وزرای خارجه این سازمان را خواستار شد.

به گزارش رادیو دری، حسین امیرعبداللهیان در این تماس تلفنی ضمن اظهار تاسف شدید و محکومیت اقدام موهن و تحریک کننده اخیر در سوئد پیشنهاد کرد در واکنش به این اقدام اهانت آمیز، نشست اضطراری شورای وزیران امورخارجه سازمان همکاری اسلامی در اولین فرصت ممکن برای رسیدگی به این موضوع مهم برگزار شود.

وی گفت: اگر دولت سوئد به فوریت اقدام موثری انجام ندهد، باید کشورهای اسلامی به صورت منسجم پاسخ محکمی در اهانت به کتاب آسمانی قرآن کریم به سوئد بدهند.

حسین ابراهیم طه دبیرکل سازمان همکاری اسلامی نیز در این تماس تلفنی ضمن محکوم کردن هتک حرمت قرآن کریم و ارائه گزارشی از تماس ها و اقدامات انجام شده در این زمینه قول داد در مشورت با کشورهای عضو، برگزاری نشست وزرای خارجه سازمان همکاری اسلامی را در دستور کار قرار دهد.

دو طرف همچنین بر اهمیت اقدام قاطع و هماهنگ کشورهای اسلامی برای جلوگیری از تکرار چنین اقدامات اهانت آمیزی تاکید کردند.

فردی افراطی به نام «سلوان مومیکا» که 28 ژوئن در استکهلم به قرآن کریم در سوئد اهانت کرده بود، روز پنج شنبه گذشته برای دومین بار، با کسب مجوز از پلیس این کشور، به قرآن کریم اهانت کرد.

این اقدام هتاکانه واکنش کشورهای اسلامی را به همراه داشت؛ این کشورها ضمن محکوم کردن اقدام موهن و تحریک آمیز جسارت به قرآن کریم، سفرا و روسای نمایندگی‌های دیپلماتیک سوئد در کشورهایشان  را احضار کردند.

جلسه اضطراری شورای حقوق بشر سازمان ملل در پی هتک حرمت قرآن کریم

سازمان همکاری اسلامی: هتک حرمت قرآن، اسلام هراسی عادی نیست

ایران سفیر جدید سوئد را نمی‌پذیرد

کلیدواژه