سنبله 13, 1402 15:37 Asia/Kabul
  • گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره غنی سازی ۶۰ درصدی توسط ایران
    گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره غنی سازی ۶۰ درصدی توسط ایران

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی امروز (دوشنبه) در گزارشی به اعضای این سازمان، اعلام کرد که جمهوری اسلامی ایران، روند غنی‌سازی اورانیوم با سطح خلوص ۶۰ درصد را آهسته کرده است.

خبرگزاری «آسوشیتدپرس» با بیان اینکه گزارش محرمانه آژانس درباره ایران را مشاهده کرده است، نوشت، در این گزارش آمده است که رشد ذخایر اورانیوم غنی‌ شده تا خلوص ۶۰ درصد ایران رشد بسیار کُندی داشته است.

در گزارش آژانس آمده است، ایران ۱۲۱.۶ کیلوگرم اورانیوم غنی‌ شده تا ۶۰ درصد دارد که این میزان رشد بسیار کندتری نسبت به آمارهای قبلی دارد.

گزارش آژانس در ماه می، ذخایر اورانیوم ۶۰ درصدی ایران را کمی بیش از ۱۱۴ کیلوگرم نشان داده که همین مقدار در ماه فوریه ۸۷.۵ کیلوگرم بود.

خبرگزاری آسوشیتدپرس با بیان اینکه ایران غنی‌ سازی را کُند کرده است، اما مدعی شد، آژانس بین المللی انرژی اتمی مشکلات دیگری را در تلاش‌ ها برای نظارت بر برنامه هسته‌ ای ایران گزارش داده است.

آژانس همچنین در این گزارش ادعا کرده است که از ماه فوریه ۲۰۲۱ تحت محدودیت‌ های ایران قادر به دسترسی به فیلم‌ دوربین‌ های نظارتی نبوده و فقط داده‌ های ثبت‌ شده از ژوئن ۲۰۲۲ از دوربین‌ های کارگاهی در شهر اصفهان در دسترس است.

ایران همواره تأکید کرده است که برنامه هسته‌ ای کاملاً صلح‌ آمیز دارد.

ادعای جدید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره فعالیت غنی‌سازی ایران

کلیدواژه