سنبله 30, 1402 09:00 Asia/Kabul
  • استقبال ایران از توافق برای پایان دادن به درگیری‌ها در قره‌باغ
    استقبال ایران از توافق برای پایان دادن به درگیری‌ها در قره‌باغ

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران از توافق دولت آذربایجان و نمایندگان ارامنه ی ساکن قره باغ برای توقف درگیری ها در این منطقه استقبال می کند.

وزارت دفاع روسیه روز چهارشنبه در این باره اعلام کرد: جمهوری آذربایجان و نمایندگان جمعیت ارمنی قره باغ کوهستانی با میانجیگری نیروهای حافظ صلح روسیه برای توقف کامل درگیری‌ها به توافق رسیده‌اند.

همچنین قرار است شورای امنیت سازمان ملل متحد امروز پنج‌شنبه نشستی اضطراری درباره قره‌باغ برگزار می‌کند.

 به گزارش رادیو دری، «ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با تاکید بر اینکه جنگ جز ویرانی و گسترش نفرت حاصلی ندارد و ثبات و امنیت منطقه را به خطر می اندازد، ضمن استقبال از گفت و گوی میان باکو و نمایندگان ارامنه ساکن قره باغ تاکید کرد، دیگر دلیلی برای ادامه ی درگیری ها در منطقه وجود ندارد و امیدواریم پس از این شاهد هیچ جنگی در منطقه نباشیم.

کنعانی افزود: جمهوری اسلامی ایران خواستار احترام کامل به تمامیت ارضی و مرزهای شناخته شده ی بین المللی کشورهای منطقه بوده و معتقد است حقوق و امنیت ساکنان قره باغ نیز باید در این چارچوب تامین شود و آمادگی خود را برای کمک به روند صلح دائمی و پایدار با حضور کشورهای منطقه اعلام می کند.

وزیر امور خارجه ایران تاکید کرد: دخالت طرف های ثالث در مسائل منطقه صرفاً منجر به پیچیدگی موضوعات شده و توافقات حاصله را به خطر می اندازد.

اعلام آتش‌بس در قره‌باغ با میانجیگری روسیه

کلیدواژه