میزان 26, 1402 19:34 Asia/Kabul
  • رئیسی: انتظار ملت‌ها لغو محاصره غزه و قطع روابط سیاسی با اسراییل است
    رئیسی: انتظار ملت‌ها لغو محاصره غزه و قطع روابط سیاسی با اسراییل است

رئیس جمهوری اسلامی ایران با محکومیت جنایات اخیر رژیم اسراییل در نوار غزه تاکید کرد: انتظار امروز مردم دنیا و امت اسلامی لغو هرچه سریعتر محاصره مردم غزه و قطع روابط سیاسی کشورها با رژیم صهیونیستی است.

به گزارش رادیو دری؛ سید ابراهیم رئیسی امروز در اجتماع عظیم مردم تهران که با هدف محکوم کردن جنایات رژیم اشغالگر قدس برپا شده بود افزود: آنچه مردم ایران و امت اسلامی و آزادگان جهان انتظار دارند این است که هر چه سریعتر روابط سیاسی کشورها با رژیم صهیونیستی قطع و سفارت خانه‌های این رژیم تعطیل شود.

وی خطاب به سازمان‌های بین المللی و کشورهایی که جنایات هولناک رژیم صهیونیستی را محکوم کردند تصریح کرد: آیا محکوم کردن این جنایت ها کفایت می کند و آیا ملت‌ها به محکوم کردن راضی می شوند و اعلام انزجار کافی است؟

رئیس جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: حرکت سیاسی عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی، دیگر موضوعیت خود را از دست داده است و امروز ملت‌های مسلمان و آزادزنان و آزادمردان جهان منتظر اقدامی موثر هستند.

رئیسی با بیان اینکه کشتار زنان و کودکان و حمله به بیمارستان آغازی بر پایان رژیم صهیونیستی است ادامه داد: علاوه بر شکست‌های امنیتی صهیونیستها، امروز یک نفرت عمومی در جهان نسبت به جنایات هولناک این رژیم ایجاد شده است و کسی نیست که رژیم صهیونیستی را جنایتکار نداند و این شکستی برای رژیم صهیونیستی و آمریکاست.

وی اضافه کرد: ۷۵ سال اشغال، تجاوز، ظلم و بیدادگری و ویران کردن خانه‌ها، کشتن زنان، زندان و شکنجه، تصرف و تجاوز به زمین‌های کشاورزی و این همه ظلم و ستم از سوی رژیم صهیونیستی انجام شده است و حال تصور می‌کنند با این همه ظلم‌ و ستم‌ می‌توانند حق مردم فلسطین را نادیده بگیرند.  

رئیس قوه مجریه ایران با اشاره به شکست اخیر رژیم صهیونیستی در مقابل عملیات طوفان‌الاقصی گفت: غیر از گنبدآهنین و موساد، ۶ جریان اطلاعاتی دیگر برای امنیت رژیم صهیونیستی فعال هستند، اما طوفان الاقصی و اراده مجاهدان فلسطینی شکستی اطلاعاتی، امنیتی و نظامی بر رژیم صهیونیستی وارد کرد و اکنون آنها با این جنایت‌ها نمی‌توانند شکست خود را جبران کنند.

رئیسی همچنین با بیان اینکه مردم جهان، یکپارچه مدافع فلسطین هستند خطاب به رژیم صهیونیستی و آمریکا تاکید کرد: امروز نه فقط امت اسلامی، بلکه همه مردم آزاده جهان اعلام کردند که اگر به این جنایت‌ها پایان ندهید، در مقابل مردم جهان قرار خواهید گرفت.

وی همچنین با اشاره به کشتار وحشیانه صهیونیستها در نوار غزه اظهار کرد: هر قطره خون فلسطینی‌ها یک گام صهیونیست‌ها را به سقوط نزدیک می‌کند.

رئیسی: افراد مدعی حقوق بشر و آزادی بیان، پاسخگو جنایات تروریست ها باشند

رئیسی: شعله آتش بیمارستان المعمدانی صهیونیست‌ها را خواهد بلعید

رئیسی: جلوگیری از نسل‌کشی در غزه نیازمند اقدام فوری کشورهای اسلامی است

کلیدواژه