عقرب 19, 1402 11:08 Asia/Kabul
  • رئیس سازمان انرژی اتمی ایران: پیامد‌های تهدید به استفاده از سلاح هسته‌ای از سوی اسرائیل در سازمان ملل منعکس شود
    رئیس سازمان انرژی اتمی ایران: پیامد‌های تهدید به استفاده از سلاح هسته‌ای از سوی اسرائیل در سازمان ملل منعکس شود

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران انعکاس پیامد‌های خطرات ناشی از استفاده یا تهدید به استفاده از سلاح هسته‌ای از سوی رژیم صهیونیستی ضد مردم فلسطین در باریکه غزه به شورای امنیت سازمان ملل متحد را شد.

به گزارش رادیو دری، «محمد اسلامی» رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در نامه‌ای به «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با  محکوم کردن جنایات اخیر رژیم صهیونستی در باریکه غزه، خواهان واکنش رافائل گروسی نسبت به اظهارات تهدیدآمیز اخیر مقامات رژیم جعلی اسرائیل در استفاده از بمب اتمی به عنوان گزینه‌ای برای حمله به مردم مظلوم فلسطین و همچنین انعکاس پیامد‌های آن به شورای امنیت سازمان ملل متحد شد.

در نامه معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران به مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی آمده است: اسرائیل عضو هیچ یک از معاهدات حاکم بر خلع سلاح و منع اشاعه سلاح‌های کشتار جمعی به ویژه معاهده منع اشاعه سلاح‌های هسته‌ای (NPT) نیست و مانع دستیابی به هدف خاورمیانه عاری از سلاح‌های هسته‌ای شده است.

اسلامی افزود: مؤسسات هسته‌ای اسرائیل نیز رژیم پادمانی آژانس قرار ندارد و برنامه پنهانی برای توسعه سلاح‌های هسته‌ای این رژیم همچنان ادامه دارد و رژیم  اسرائیل با نادیده گرفتن اصول شناخته شده بین‌المللی، اثربخشی و کارایی NPT و رژیم پادمانی آژانس را مستقیماً تضعیف می‌کند.

نیروهای مقاومت فلسطین شنبه هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات غافلگیر کننده‌ای با نام "طوفان الاقصی" را ضد مواضع اسرائیل آغاز کردند و رژیم صهیونیستی برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های باریکه غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

حمایت غرب از رژیم اسرائیل به بهانه دفاع از خود، عملا چراغ سبز و مجوزی برای این رژیم در ادامه کشتار بی‌رحمانه کودکان و زنان فلسطینی بوده است.

نامه ایران به سازمان‌ملل؛ تهدید هسته‌ای رژیم صهیونیستی محکوم شود 

کلیدواژه