وزیر امورخارجه ایران: با تلاش کشورهای اسلامی جنایات جنگی رژیم صهیونیستی متوقف می‌شود
(last modified 1402-08-21T04:12:09+00:00 )
عقرب 21, 1402 08:42 Asia/Kabul
  • وزیر امورخارجه ایران: با تلاش کشورهای اسلامی جنایات جنگی رژیم صهیونیستی متوقف می‌شود
    وزیر امورخارجه ایران: با تلاش کشورهای اسلامی جنایات جنگی رژیم صهیونیستی متوقف می‌شود

وزیر امورخارجه ایران گفت: در صورتی که سران کشورهای اسلامی، دبیران کل سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه عرب تلاش لازم را به عمل آورند، جنایات جنگی رژیم صهیونیستی ضد مردم فلسطین در باریکه غزه متوقف خواهد شد.

به گزارش رادیو دری، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امورخارجه ایران که به همراه رئیس جمهوری اسلامی ایران در اجلاس اضطراری سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه عرب با موضوع فلسطین در ریاض شرکت کرده، شنبه شب در گفت‌وگویی خبری افزود: در بیانیه پایانی اجلاس از دادستان دیوان بین‌المللی کیفری برای شروع تحقیق درخواست شده است و همچنین مقابله با مهاجرت اجباری از جمله دیگر مباحث مطروحه در این بیانیه بود.

وزیر امورخارجه ایران گفت: گرچه اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی دیر برگزار شد اما در صورتی که سران کشورهای اسلامی و دبیران کل سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه عرب تلاش لازم را به عمل آورند، جنایات جنگی رژیم صهیونیستی ضد مردم فلسطین در باریکه غزه متوقف خواهد شد.

«سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهوری اسلامی ایران روز شنبه در نشست مشترک سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه عرب در ریاض، دولت آمریکا را آمر و شریک اصلی جنایات صهیونیست ها در ۵ هفته اخیر ضد مردم مظلوم فلسطین در باریکه غزه معرفی کرد و گفت‌: اکنون که مجامع بین‌المللی تحت نفوذ آمریکا دچار بی‌هویتی و بی‌تصمیمی و بی‌خاصیتی شده‌اند، کشورهای اسلامی باید میدان دار صحنه باشند.

تأکید سران کشورهای اسلامی و عربی بر توقف فوری جنگ غزه/ 10 راهکار فوری ایران برای حل بحران غزه

نیروهای مقاومت فلسطین شنبه هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات غافلگیر کننده‌ای با نام "طوفان الاقصی" را از باریکه غزه ضد مواضع اسرائیل آغاز کردند و رژیم صهیونیستی برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های باریکه  غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

حمایت غرب از رژیم اسرائیل به بهانه دفاع از خود، عملا چراغ سبز و مجوزی برای این رژیم در ادامه کشتار بی‌رحمانه کودکان و زنان فلسطینی است.

ادامه جنایات جنگی رژیم صهیونیستی/ ۱۲۶ فلسطینی شهید و زخمی شدند

کلیدواژه