قوس 16, 1402 20:09 Asia/Kabul
  • رئیسی در دیدار پوتین: راه حل سریع برای آتش‌بس در غزه ضروری است
    رئیسی در دیدار پوتین: راه حل سریع برای آتش‌بس در غزه ضروری است

رئیس جمهوری اسلامی ایران در دیدار با همتای روسی‌اش بر ضرورت راه حل سریع و فوری برای آتش‌بس در غزه تاکید کرد.

به گزارش رادیو دری؛ رئیسی در این دیدار با بیان اینکه مذاکرات تهران - مسکو می تواند توسعه پیدا کند گفت: ایران و روسیه همکاری خوبی در حوزه انرژی، کشاورزی و کار دانش بنیان دارند و گام‌های بهتری می‌تواند در جهت منافع دو کشور و دولت برداشته شود.

وی با بیان اینکه آنچه امروز بشریت را رنج می‌دهد یکجانبه‌گرایی و نظام ناعادلانه جهانی است تصریح کرد: آنچه در فلسطین صورت‌می‌گیرد، نسل کشی و جنایت علیه بشریت است و باعث تاسف است که بیش از ۵ هزار کودک به دست رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده‌اند.

رئیس جمهوری ایران گفت: جنایت رژیم صهیونیستی در غزه مورد حمایت آمریکا و کشورهای غربی است و تاسف بار است که سازمان‌های بین المللی و تشکل‌های مدعی حقوق انسان کارایی خود را از دست داده اند.

رئیسی با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در کشتار زنان و کودکان بی گناه غزه تاکید کرد: باید هرچه زودتر جلوی این بمباران ها گرفته و در این رابطه راه حل سریع و فوری دنبال شود.

در ادامه این دیدار، رئیس جمهوری روسیه توجه به موضوع فلسطین و رایزنی در مورد تحولات منطقه را مهم ارزیابی کرد.

پوتین گفت: بر طبق برنامه، امضای موافقتنامه ایجاد تجارت آزاد با جمهوری اسلامی ایران با هیات اقتصادی اوراسیا در برنامه روسیه است.

سید ابراهیم رئیسی که به دعوت «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه امروز پنجشنبه به این کشور سفر کرده است، با استقبال الکساندر نواک معاون نخست وزیر و و سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه این کشور وارد فرودگاه بین المللی ونووکوا مسکو شد.

سفر رئیسی به روسیه

کلیدواژه