قوس 21, 1402 08:41 Asia/Kabul
  • اسلامی: از سال گذشته مذاکرات هسته‌ای به شیوه متفاوتی پیگیری شده است
    اسلامی: از سال گذشته مذاکرات هسته‌ای به شیوه متفاوتی پیگیری شده است

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران با اشاره به ادعای دولت کنونی آمریکا مبنی بر بازگشتن به برجام گفت، از سال گذشته مذاکرات هسته‌ای به شیوه متفاوتی پیگیری شده است.

به گزارش رادیو دری، محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران اظهار کرد: «دولت بایدن ادعا می‌کرد تصمیم دارد به برجام بازگردد و در همین چارچوب مذاکراتی را شروع کردند؛ هم در دولت قبل هم دولت کنونی مذاکرات انجام شد که از سال گذشته با شیوه متفاوتی این مذاکرات پیگیری شده است.»

اسلامی با اشاره به ادعای گروهک تروریستی منافقین و رژیم صهیونیستی درباره وجود برخی سایت های هسته ای در ایران افزود، با وجود این ادعاها، ایران اجازه بازرسی به بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی را داد و آژانس در نهایت اعلام کرد، دیگر درباره آنها سوال ندارد.

گفتنی است، جمهوری اسلامی ایران همواره بر لزوم رفع کامل تحریم ها و همچنین اراده سیاسی طرف آمریکایی برای دستیابی به هرگونه توافق احتمالی، تاکید داشته است؛ حل و فصل فنی اختلافات ادعایی آژانس، نمونه‌ای از اقدامات ایران محسوب می شود که با هدف اعتماد سازی انجام شده است.

طرف های غربی اما بدون در نظر گرفتن اقدامات جمهوری اسلامی ایران، بارها به اتهام‌زنی علیه برنامه هسته‌ای صلح‌آمیز ایران پرداخته و از طریق تداوم فشارهای اقتصادی و سیاسی و جوسازی های رسانه ای، به دنبال تحمیل خواسته های خود و امتیازگیری از ایران هستند.  

کلیدواژه