قوس 29, 1402 09:44 Asia/Kabul
  • سخنگوی وزارت امورخارجه ایران:  دولت آمریکا بازنده اخلاقی و سیاسی جنگ غزه است
    سخنگوی وزارت امورخارجه ایران: دولت آمریکا بازنده اخلاقی و سیاسی جنگ غزه است

سخنگوی وزارت امورخارجه ایران با بیان اینکه مسیری که رژیم صهیونیستی در پیش گرفته هرگز به نتیجه مطلوبی نخواهد رسید گفت: دولت آمریکا بازنده اخلاقی و سیاسی جنگ غزه است.

به گزارش رادیو دری،«ناصر کنعانی چافی» سخنگوی وزارت امورخارجه ایران در جمع خبرنگاران با اشاره به دیدار «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه ایران با «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)  تصریح کرد: ایران به عنوان مهم‌ترین حامی ملت فلسطین در مبارزه رهایی بخش ملت فلسطین از ابتدای تحولات جاری تلاش‌های دیپلماتیک گسترده‌ای را در سطح منطقه‌ای و بین المللی برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین، پایان جنگ جنایتکارانه و تجاوز کارانه رژیم صهیونیستی ضد  غزه انجام داده است.

کنعانی چافی افزود: در سایه ارتباط نزدیک و مشورت‌های منظمی که میان ایران و جنبش مقاومت اسلامی فلسطین وجود دارد، آخرین وضعیت سیاسی و میدانی تحولات باریکه غزه مورد گفت‌ وگو و تبادل نظر وزیر امورخارجه ایران و رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین قرار گرفت و اسماعیل هنیه گزارش کاملی از وضعیت میدانی و داخلی باریکه غزه ارائه کرد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران تصریح کرد: خوشبختانه رئیس دفترسیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین روحیه و چشم انداز خوبی را از توانایی نیروهای مقاومت در میدان ترسیم کرد و مقاومت در داخل هم از جنبه میدانی و هم توان نظامی از وضعیت بسیار خوبی علیرغم همه جنایاتی که انجام شده، برخوردار است.

کنعانی چافی همچنین با بیان اینکه آنچه که تاکنون رژیم صهیونیستی انجام داده تحت مدیریت و اشراف راهبردی آمریکا بوده است، افزود: دولت آمریکا بازنده اخلاقی و سیاسی جنگ باریکه غزه است.

سخنگوی وزارت امور خاجه ایران با اشاره به کنشگری دولت قطر نیز گفت: جمهوری اسلامی ایران با دولت قطر در ارتباط با ضرورت توقف فوری جنگ ظالمانه رژیم صهیونیستی ضد مردم غزه اتفاق نظر دارد  و در این مسیر تلاش‌های مشترک خوبی انجام شده است.

گروه‌های مقاومت فلسطین هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات "طوفان الاقصی" را از باریکه غزه ضد مواضع رژیم اشغالگر قدس آغاز کردند و این رژیم برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات گروه‌های مقاومت، اقدام به بمباران مناطق مسکونی، درمانی و فرهنگی باریکه غزه کرده است که در اثر این جنایت ضدانسانی تاکنون بیش از ۱۹ هزار  فلسطینی به شهادت رسیده‌اند و بیش از ۵۲ هزار نفر هم زخمی شده‌اند.

هنیه در دیدار امیرعبداللهیان: مقاومت همچنان استوار و ثابت قدم است

کلیدواژه