جدی 26, 1402 08:48 Asia/Kabul
  • امیرعبداللهیان: حملات آمریکا و بریتانیا علیه یمن منجر به تشدید تنش‌ها در منطقه می‌شود
    امیرعبداللهیان: حملات آمریکا و بریتانیا علیه یمن منجر به تشدید تنش‌ها در منطقه می‌شود

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در تماس تلفنی با دبیرکل سازمان ملل متحد، حملات آمریکا و بریتانیا به یمن را خطایی راهبردی خواند که منجر به تشدید تنش‌ها در منطقه خواهد شد.

به گزارش رادیو دری، "حسین امیرعبداللهیان" وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران دوشنبه شب در گفت‌ وگوی تلفنی با "آنتونیو گوترش" دبیرکل سازمان ملل متحد ضمن قدردانی از تلاش‌ها و مواضع وی درباره لزوم پایان دادن به کشتار مردم مظلوم فلسطین در باریکه غزه، بار دیگر بر ضرورت توقف حملات رژیم صهیونیستی به باریکه غزه و حملات آمریکا و بریتانیا علیه یمن تأکید کرد.

"امیرعبداللهیان" با ابراز نگرانی نسبت به وضعیت بغرنج انسانی در باریکه غزه، آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به مردم مظلوم فلسطین را اعلام کرد.

وزیر خارجه ایران همچنین با اشاره به تحولات اخیر در دریای سرخ، بار دیگر بر موضع اصولی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر حفظ امنیت کشتیرانی و دریانوردی تأکید و اعلام کرد، هدف یمن از توقف کشتی‌ها به مقصد سرزمین‌های اشغالی، متوقف کردن جنایت و نسل‌کشی رژیم صهونیستی علیه شهروندان باریکه غزه است. 

"گوترش" نیز در این گفت‌وگوی تلفنی بار دیگر ضمن محکومیت حملات رژیم صهیونیستی به باریکه غزه، بر لزوم توقف این حملات و ارسال کمک‌های بشر دوستانه به این باریکه تأکید کرد.

دبیرکل سازمان ملل متحد در این گفت و گوی تلفنی همچنین نقش جمهوری اسلامی ایران در کمک به تقویت صلح و ثبات در منطقه را حائز اهمیت خواند.

"حسین امیرعبداللهیان" و "آنتونیو گوترش" جمعه 8 دسامبر 2023  /  17 قوس 1402 نیز تلفنی درباره اوضاع باریکه غزه گفت‌وگو کرده بودند.

رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر 2023 / 15 میزان 1402 با حمایت همه‌جانبه کشورهای غربی، کشتار گسترده‌ای را در باریکه غزه و کرانه باختری ضد مردم بی‌دفاع و مظلوم فلسطین به راه‌ انداخته و سکوت جامعه جهانی و نهادهای حقوق بشری در قبال جنایات رژیم صهیونیستی، موجب تداوم کشتار زنان و کودکان فلسطینی توسط ماشین جنگی این رژیم نامشروع شده است.

در حملات رژیم صهیونیستی به باریکه غزه تاکنون 24 هزار و 100 نفر از جمله بیش از 10 هزار کودک و بیش از 7 هزار زن به شهادت رسیده و ده ها هزار نفر دیگر هم زخمی شده اند.

هشدار وزیر امورخارجه ایران به آمریکا و انگلیس: جنگ ضد یمن را متوقف کنید

کلیدواژه